هر آنچه در برنامه نود گذشت

0
138

 در این برنامه نتیجه دیدار هفته سوم سپاهان اصفهان و پرسپولیس به عنوان سوال نظرسنجی مطرح شده بود که مخاطبان رای به پیروزی سپاهان در این دیدار دادند. در این نظرسنجی که نزدیک به یک میلیون و دویست هزار نفر شرکت کرده بودند ۵۴ درصد رای به پیروزی سپاهان دادند و ۳۰ درصد به پیروزی پرسپولیس رای دادند.

همچنین اتفاقات دیدارهای هفته دوم لیگ برتر بررسی شد.  تقویم نود و مرور اتفاقات فوتبالی که طی سال های قبل در هفته ای که سپری کردیم پخش شد. تقویم این هفته در تحریریه کیهان ورزشی به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار ضبط شد.

سالگرد بازی ۱۳ مرداد ۸۳ ایران برابر چین در نیمه نهایی جام ملت های آسیا با ضربه چیپ معروف گل محمدی، اولین بازی علی سامره برای استقلال و هتریک برابر پیکان، تولد رابین فن پرسی و خاویر زانتی، برتری سه بر صفر شاهین برابر استقلال با گل های کریم باوی و پاس های امیر قلعه نویی در مردادماه ۱۳۶۴ از جمله بخش های تقویم این هفته بود.

مصاحبه ویژه این تقویم هم با علی سامره انجام شد که نسخه کامل آن در سایت منتشر خواهد شد.

یحیی گل محمدی هم که در دیدار مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۰۴ با ضربه چیپ باعث نرفتن تیم ملی ایران به فینال شد در مورد آن ضربه صحبت کرد و از شب بعد از آن ضربه به عنوان بدترین شب زندگی اش یاد کرد.

مجری برنامه نود ضمن نقد شکل بازگشت محسن قهرمانی به داوری که از دربی اصفهان آغاز شد تاکید کرد اگر محسن قهرمانی تخلف کرده بود چرا به داوری بازگشته و اگر متخلف نبود با آبرویش بازی شده و باید از او رسماً عذرخواهی می شد نه این شکل که بدون هیچ حرف و حدیثی به داوری برگردد. متاسفانه این مشکلات در فوتبال ما وجود دارد و نمونه دیگر آن فساد در صدور ITC بازیکنان است، فدراسیون فوتبال هر بازیکنی را که دلش بخواهد بازیکن آزاد اعلام می کند، تا به حال چهار بار این کار را کرده و بار پنجم هم این کار را خواهد کرد و کسی چیزی نخواهد گفت. یک بار در زمان سقوط شهرداری تبریز عزمی برای مبارزه با فساد به وجود آمد و اوضاع کمی بهتر شد اما دوباره همان دلال ها و فاسدان بازگشته اند و به کارشان در فوتبال ادامه می دهند چون اراده ای برای برخورد با فساد وجود ندارد.

به گزارش نود؛ در بخش دیگری از این برنامه که مجید جلالی روی خط تلفنی آمده بود تا در مورد مسائل فنی صحبت کند مورد سوال فردوسی پور قرار گرفت. مجری برنامه از وی در مورد بازیکنی سوال کرد که در فهرست ارسالی سایپا به سازمان لیگ نامش بود اما هیچ سابقه ای نداشت. فردوسی پور افشا کرد که این بازیکن در پیکان هم حضور داشته اما در هیچ بازی به میدان نرفته است. وی همچنین گفت که این شائبه وجود دارد که این بازیکن ۲۰۰ میلیون تومان و دو دستگاه خودرو گرفته است.

فردوسی پور نظر جلالی را در این مورد جویا شد که سرمربی سایپا گفت: این بازیکن دو جلسه در تیم ما تست داد که من او را نپذیرفتم اما بعدا متوجه شدم که نامش رد شده است. البته شنیدم روز دوشنبه وی را به باشگاه آورده اند و قراردادش را فسخ کرده اند.

قرار شد در این باره بیت الله رضایی مدیرعامل سایپا روی خط بیاید و اظهار نظر کند اما تلاش برای برقراری ارتباط با وی بی نتیجه ماند.

در ادامه آیتمی در مورد حضور مهدی مهدوی کیا در باشگاه هامبورگ پخش شد. مهدوی کیا در این گزارش توضیحاتی در مورد موزه هامبورگ و افتخاراتی که این باشگاه کسب کرده است ارائه کرد. وی همچنین به مرور خاطراتش از هشت سال حضور در هامبورگ گفت.

وحید شمسایی سرمربی و بازیکن تیم فوتسال تاسیسات دریایی که با این تیم عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد مهمان حضوری این برنامه بود که در مورد این تورنمنت و عملکرد خودش توضیحاتی ارائه کرد. وی همچنین با تاکید بر اینکه اختلافات زیادی بین اهالی فوتسال و بزرگان این رشته وجود دارد گفت: همین است که فوتسال ما پیشرفت نمی کند.