هرآنچه در دومین برنامه نود فصل گذشت

0
157

دومین برنامه 90 در فصل 94-1393 در روز دوشنبه بیستم مرداد از ساعت 22:36 روی آنتن رفت.

محرومیت پیام صادقیان، اختلافات مدیریتی در پرسپولیس و سقوط هواپیمای تهران-طبس اهم بحث های برنامه نود بیستم مردادماه را تشکیل می دادند.

در ابتدای برنامه کشته شدن تعدادی از هموطنان در سانحه هوایی تهران – طبس ، درگذشت مادر حسین یدی داور بازنشسته و همچنین احسان عقیلی داور جوان گلستانی تسلیت گفته شد.

این برنامه با اعلام مسابقه پیش بینی پیامکی آغاز شد. مسابقه این هفته به پیش بینی دقیق بازی این هفته میان سپاهان و استقلال اختصاص داشت. سبک پیش بینی به سبک برنامه 2014 تعیین شده بود. عادل فردوسی پور اعلام کرد که تعداد شماره های یکتای شرکت کننده در مسابقه پیامکی این برنامه به مرز 38 میلیون رسیده است و این سیصد و سی و یکمین برنامه نود بود که مسابقه پیامکی برگزار کرد و تعداد اعضای باشگاه 90 تایی ها به 740040 نفر رسید.

مسعود مرادی به عنوان کارشناس داوری در این برنامه حاضر شده بود. پس از آن خلاصه و حواشی بازی راه آهن – نفت به تصویر کشیده شد.

سپس بخش 90 درجه و یک بخش جدید از برنامه نود پخش شدند.(مشاهده ویدئوی 90 درجه). این بخش جدید که تقویم 90 نام داشت به یادآوری اتفاقات ویژه ای اختصاص داشت که در طول یک هفته اخیر در تقویم در سالهای گذشته و در همان روز رخ داده بودند.

همچنین در قالب بخش تقویم هفته روز خبرنگار نیز در برنامه 90 به این جماعه تبریک گفته شد و به همین مناسبت برنامه 90 به دیدار خانواده شهید محمود صارمی (خبرنگار ایرانی که در مزارشریف افغانستان به دست طالبان به کشته شد) رفته بود رفت که 17 مرداد سالروز کشته شدنش به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

پس از بخش حواشی بازی سپاهان – گسترش فولاد نوبت به مصاحبه با سرپرست سپاهان در مورد سقوط هواپیمای تهران – طبس رسید که دیروز در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد.

رسول خوروش، سرپرست سپاهان اظهار داشت: “به ما گفته بودند که دیرتر از ساعت هشت و سی دقیقه این هواپیما نباید پرواز کند و بیش از 27 نفر نباید سوار هواپیما شوند تا وزن آن زیاد نشود چرا که در هوای گرم به مشکل می خورد. ما با این هواپیما حتی به دوحه نیز سفر کرده بودیم.”

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از نود، فردوسی پور در واکنش به اظهارات سرپرست سپاهان گفت: ” این هواپیما در ساعت 9 و 18 دقیقه تیک آف کرده است که اشتباهی نابخشودنی است چرا که با جان مردم بازی شده است.”

خوروش در ادامه صحبت های خود در مورد رعایت نکردن سقف بودجه توسط باشگاه سپاهان بیان کرد:” در زمینه رعایت سقف بودجه تخلف زیادی نکردیم و با برخی بازیکن ها سال قبل قرارداد بستیم. “

سپس نوبت به پخش حواشی و بحث داوری بازی پرسپولیس – فولاد و گزارشی در مورد کارتهای معافیت عجیب بازیکنان فولاد رسید و اینکه گفته می شود برخی از آنها به خاطر دلایلی چون نابینایی معافیت گرفته اند!

پس از نگاهی کوتاه به موضع گیری مدیران پرسپولیس علیه یکدیگر نوبت به پخش کلیپ حواشی جنجالی پیام صادقیان در سالهای اخیر رسید و محرومیت سه ماهه این بازیکن با محرومیت سوارز و دی کانیو مقایسه شد. پس از این بخش این حکم همچنین با سایر احکام نه چندان سنگین کمیته انضباطی در گذشته نیز مقایسه شد که مرادی، کارشناس داوری برنامه اظهار داشت:”حکم محرومیت کرار به دلیل برخورد با داور در زمان حضور تراکتورسازی باید بیشتر تعیین می شد.”

در این لحظات یکی از بخش های بامزه برنامه رخ داد. عادل در آستانه سر خوردن از روی صندلی خود بود که پس از آن قهقهه زنان به ادامه برنامه پرداخت. مسلما این اتفاق یکی از سوژه های آخرین برنامه 90 در سال 93 را فراهم کرد.

پس از آن نوبت برنامه “ایران 90” این هفته با گزارش میثاقی بود که به بررسی شرایط فوتبال در استان مازندران اختصاص داشت.

بعد از این بخش سیاسی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس روی خط برنامه نود آمد تا در مورد اختلافات در هیئت مدیره پرسپولیس صحبت کند و قول بدهد که شمار مصاحبه های خود را کاهش بدهد.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس در مورد اختلاف خود با رحیمی اظهار داشت :” اختلاف در هیئت مدیره رئال چندان فاحش نیست. از اتحاد خوبی برخوردار هستیم و دلیلی ندارد که ابعاد این اختلاف بیش از آن چیزی که هست نشان داده شود.”

سیاسی مدعی شد که هرگز در فکر برکناری دایی نبوده است و افزود:” من راجع به تغییر صحبت نکردم. صحبتم راجع به استحکام جایگاه افراد در باشگاه بود که گفتم باید جلوی روند ضعیف را گرفت. در بازیهای اخیر نتیجه مناسبی کسب نکردیم اما به بازیهای آتی امیدوار هستیم. بحث برکناری دایی هرگز مطرح نشده است و صحت ندارد.”

پس از پخش حواشی بازی مسجد سلیمان – پدیده نوبت به بخش 90 تا 90 رسید تا موضوعاتی مثل نماد جدید باشگاه ذوب آهن و وضعیت معافیت علی حمودی، بازیکن سپاهان از سربازی بررسی شود.

سپس نوبت به پخش حواشی بازی استقلال تهران – استقلال خوزستان و حواشی آن رسید.

کارشناسی داوری این مسابقه نیز پس از پخش خلاصه و حاشیه های پس از آن روی آنتن رفت.

پس از آن کلیپی در مورد اختلافات نکونام و قلعه نوعی پخش شد و تاریخچه اختلافات سرمربی استقلال و کاپیتان تیم ملی مورد بررسی قرار گرفت.

و در نهایت نوبت به بخش ” با لژیونرها ” رسید که عملکرد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی در هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

حواشی بازیهای ذوب آهن – تراکتورسازی و ملوان – صبای قم نیز پخش شد تا علی دایی روی خط برنامه بیاید و از پیام صادقیان دفاع کند.

بخش دوم ایران 90 با موضوع بررسی فوتبال مازندران نیز در اواخر برنامه روی آنتن رفت.

دایی با سنگین دانستن محرومیت صادقیان اظهار داشت :” قبول دارم که حرکت صادقیان ناپسند و غیراخلاقی بود اما این محرومیت خیلی سنگین است. برخورد قهری در فوتبال ما تا کنون نتیجه بخش نبوده است. باید رایی صادر می شد که هم جریمه را در نظر بگیرد و هم بازیکن را به سمت مسیر صحیح هدایت کند. قانون باید برای همه یکسان باشد.چرا کرار جاسم پس از پرخاش به داور (در زمان حضور در تراکتور سازی) با محرومیتی کمتر نسبت به صادقیان مواجه شد؟”

وی با انتقاد از سیاسی ، رئیس هیئت مدیره پرسپولیس گفت:” ترجیح می دهم در آرامش فعالیت کنم. برای سیاسی احترام زیادی قائل هستم. باشگاه پرسپولیس سخنگو دارد اما آقای سیاسی 20 برابر بیشتر از من مصاحبه کرده است.

پخش بحث داوری بازی ذوب آهن – تراکتورسازی و در نهایت حواشی بازی پیکان – صبا آخرین بخش های برنامه را تشکیل می دادند.

در نهایت نتایج مسابقه پیش بینی این برنامه اعلام شد که پس از شرکت حدود 1300000 نفر در نظرسنجی پیش بینی نتیجه مسابقه سپاهان و استقلال 31 درصد به برد استقلال ، 21 درصد به تساوی و 48 درصد افراد به برد سپاهان رای دادند.