هذیان گویی سرگئی لاوروف و واکنش اسرائیل؛ بقلم فرامرز دادرس، کارشناس اطلاعات و امنیت

0
512

سرگئی لاوروف نفر دوم حکومت مافیای روسیه که سال هاست وزیر امور خارجه روسیه می‌باشد، در یک مصاحبه با تلویزیون ایتالیا، یک‌شنبه اول ماه مه 2022 میلادی مدعی شد ؛ هیتلر خون یهودی در رگهایش داشت و به دلیل اینکه بنیانگذار نازیسم خون یهودی داشت ،امکان دارد که ولودیمیر زلنسکی به دلیل دین اش که یهودی است یک نازی باشد . گفته می‌شود؛ این اظهارات جنجال آمیز و غیر قابل بخشش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه پوتین، یک اشتباه بزرگ تاریخی است واز سوی وزیر امور خارجه اسرائیل محکوم شد.

یائیر لاپید ، وزیر امور خارجه اسرائیل پیش از اینکه سفیر روسیه در اسرائیل را احضار کند در توئیتی نوشت ؛ حقیر ترین نوع نژاد پرستی علیه یهودیان، متهم کردن خود یهودیان به یهود ستیزی می باشد.

دانی دایان، مدیر یادواره اسرائیلی هلوکاست گفت؛ اظهارات بی‌پایه سرگئی لاوروف خطرناک و شایسته محکوم شدن است.

در یک سخنرانی در پایان ماه مارس خطاب به پارلمان اسرائیل، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از اسرائیل خواست انتخاب خود را با پشتیبانی از اوکراین مشخص کند. از آغاز تجاوز روسیه به اوکراین، اسرائیل در حال بازی بیطرفی میان روسیه و اوکراین بود، ولی زیر فشار آمریکا موضع خود را تغییر داد و به تازگی شماری تجهیزات حفاظتی به اوکراین فرستاد. روسیه از هما ن آغاز تجاوز به اوکراین، مواضع سیاسی اسرائیل را به شدت زیر نظر داشت و انتظار داشت که در برابر توافقات میان روسیه و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی در سوریه، اسرائیلی ها در مواضع سیاسی خود در مورد حمله روس ها به اوکراین نقش بیطرف را بازی نمایند. اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در باره یهودی بودن هیتلر برگرفته از خاطرات هانس فرانک ، از افسران نازی بود که مدعی شده بود؛ مادر آلویس ( پدر آدولف هیتلر) در یک خانواده یهودی در گراتس به عنوان خدمتکار استخدام شده بود و پسر ۱۹ ساله خانواده، به نام لئوپولد فرانک برگر، پدر واقعی آلویس یعنی پدر بزرگ ادولف هیتلر می باشد.

این مطلب سا ل ها پس از پایان جنگ جهانی دوم مورد بحث می‌باشد و تاکنون راست و دروغ آن مشخص نشده است. مدت‌ها است که دستگاه‌های تبلیغاتی روسیه می کوشند تا علیه ولودیمیر زلنسکی ،رئیس جمهور اوکراین اتهامات اغلب بی‌پایه و اساس مطرح کنند از جمله ؛ زلنسکی را معتاد به کوکائین معرفی کردند و با جعل عکسی که مشخص شد فتو شاپ است روی میز کار او مقداری کوکائین دیده می شد.

از دیگر اتهامات آن بود که روس ها گفتند ثروت شخصی ولودیمیر زلسکی بیش از یک و نیم میلیارد دلار است و آخرین دروغ روس ها این بودکه گفتند دختر پانزده ساله زلنسکی فبا پدرش دعوا کرده و از خانه فرار کرده و در لهستان است و اعلام کرده که پدرش، رئیس جمهور اوکراین طرفدار نازی ها و فاشیست ها می باشد. و البته جنگ تبلیغاتی مسکو همپنان ادامه دارد.

دوم مه 2022 میلادی