هجوم پلیس امنیتی به بیمارستان برای ترخیص اجباری دراویش زندانی از بیمارستان

0
232

ظهر روز گذشته، مامورین امنیتی با ورود ناگهانی در بیمارستان شهدای تجریش با ایجاد جو پلیسی و رعب و وحشت در بیمارستان، قصد ترخیص اجباری حمید رضا مرادی و مصطفی دانشجو را داشتند.

 ظهر روز گذشته به طور ناگهانی مامورین امنیتی از طرف پلیس امنیت عمومی تهران و با پشتیبانی نیروهای انتظامی منطقه یک و تنی چند از عوامل وزارت اطلاعات بخش داخلی بیمارستان تجریش که محل بستری دو تن از وکلای دراویش آقایان حمید رضا مرادی و مصطفی دانشجو است را به محاصره خود در آوردند.

این ماموران که با دست کم، ۵ دستگاه ون حاوی تعداد زیادی مامور انتظامی و لباس شخصی وارد بیمارستان شده، برای چند ساعت عبور مرور در داخل بخش بستری را مختل کرده، و ساختمان بخش را در محاصره خود در آوردند، آن‌ها علت برخورد خود را جلوگیری از تجمع دراویش (!) در بیمارستان عنوان کردند، این بهانه در حالی مطرح می‌شود نه تنها هیچگونه قصد برگزاری تجمع از طرف دراویش وجود نداشته، بلکه اصولا بیمارستان مکان مناسبی جهت تجمع اعتراضی نیست.

بر اساس گزارشات رسیده مامورین با برخوردی تند استفاده از دستبند و پابند را برای این دو درویش بیمار اجباری برشمردند و در صورت هر گونه استنکاف خواهان ترخیص آن‌ها به زندان با رضایت شخصی (!) شدند. این دو درویش با سرباز زدن از این خواسته، صورت جلسه رسمی این برخورد و ارائه آن به سازمان زندان و معرفی مقامی را که همچین دستوری داده است را خواستار شدند.

سر تیم پلیس امنیت اعزامی، همچنین با بیان اینکه شما باعث برهم زدن امنیت شدید، خبر از تشکیل فوری جلسه شورای تامین استان برای رسیدگی به موضوع این دو درویش بیمار خبر داد.

در این گزارش آمده است که مامورین پس از دوساعت از محوطه بیمارستان متفرق می‌شوند، اما مامورین لباس شخصی همچنان در راهرو‌های بیمارستان حضور داشتند، به طوری که در ساعت ۲ بامداد شب گذشته، مامورین حراست و پرستاران بیمارستان با یکی از لباس شخصی‌ها درگیر شده، که در این درگیری مامور لباس شخصی از شوکر برقی همراه خود استفاده می‌کند.

این برخورد غیر طبیعی در حالی صورت گرفت که این دو بیمار هر دو از مشکل قلبی رنج می‌برند، بیش از دو هفته است که پزشکان و کادر معالج بیمارستان، خواستار انجام اقدامات تخصصی قلب بر روی این دو زندانی هستند که به دلیل فقدان امکانات و تجهیزات تخصصی قلبی در بیمارستان شهدای تجریش، به مرکز قلب تهران معرفی شده‌اند، اما قاضی صلواتی با این انتقال مخالفت کرده، و تقریبا در طول این مدت انجام اقدامات درمانی موثر بر روی این دو بیمار متوقف شده است.

حمید رضا مرادی سروستانی از دراویش زندانی در زندان اوین، که پیش از این قرار بود به علت گرفتگی عروق منتهی به پا تحت عمل جراحی قرار گیرد، به علت نامناسب دانستن وضعیت قلبی، عمل وی به پس از آنژیوگرافی رگ قلب موکول شد، اما به دلیل فقدان امکانات آنژوگرافی، تعویض بیمارستان محل درمان برای وی برای انجام آنژیوگرافی ضروری است، اما در حالی از انتقال او به بیمارستان دیگر ممانعت می‌شود که وضعیت گرفتگی عروق پای این بیمار جدی بوده و ممانعت یک ساله از اعزام این درویش زندانی به بیمارستان سبب شدت گرفتن ریسک عمل شده است. به طوری که به پزشکان پیش از عمل، قطع عضو و حتی فوت بیمار را از عوارض احتمالی عمل جراحی به خانواده این درویش اعلام کرده‌اند.

مصطفی دانشجو نیز از دیگر وکلای زندانی دراویش نیز که به بیماری ریوی و تنفسی مبتلا بود، پس از آنکه بیش از یک سال از اعزام وی به بیمارستان ممانعت شده بود، هم اینک به تشخیص پزشکان دچار عارضه اریتمی قلبی ناشی از پیشرفت بیماری تنفسی شده، و نیازمند پیگیری روند درمان قلبی است.

مصطفی دانشجو وکیل دراویش زندانی به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و آقای حمیدرضا مرادی از مدیران زندانی سایت خبری مجذوبان نور، به ۱۰ و شش ماه حبس تعزیری محکوم است.

به گزارش  خبرنامه ملی ایرانیان از مجذوبان نور، با توجه به امکان سوء استفاده معاندان از روحیه همدلی دراویش، هر گونه فعالیت و تحرکات جمعی دراویش تنها در صورت انتشار و انعکاس در سایت مجذوبان نور به عنوان تنها پایگاه خبری دراویش گنابادی در کشور معتبر خواهد بود.

 

مقاله قبلیحراج لباس «استيو مك كويين» در فيلم «لومان»
مقاله بعدیاز کنایه فردوسی‌پور به سرعت اینترنت تا حاشیه‌های بازی تبریز
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...