هالووین با «اره» ترسناک‌تر می‌شود

0
170

فیلم جدید «اره» روز هالووین و به مناسبت دهمین سالگرد ساخته شدن این فیلم سینمایی راهی سینماها می‌شود.

در حالی که سینماهای جهان خود را آماده می‌کنند تا میزبان جدیدترین قسمت فیلم سینمایی «اره» باشند، قرار است فیلم اصلی «اره» با بازی کری الویس و دنی گالور نیز به مدت یک هفته از 31 اکتبر راهی سینماها شود.

این مجموعه که با تمرکز بر قاتلی به نام جیگ‌سا (جیگ اره) با بازی توبین بل ساخته شده با تمرکز بر تله‌هایی که او برای مقتولان بیگناه می گذارد و تلاش آنها برای نجاتشان در فاصله سال‌های 2004 تا 2010 به فیلم محبوب هالووین بدل و هر سال یک فیلم جدید از آن ساخته شد و به نمایش درآمد.

اولین فیلم با فروشی 103 میلیون دلاری در سراسر جهان روبه رو شد و این مجموعه 874 میلیون دلار فروش کرد و به عنوان موفق ترین فیلم ترسناک همه دوران شناخته شد.

«اره» از جایگاهی ویژه در تاریخ فیلم ترسناک معاصر برخوردار است و اولین همکاری بین جیمز وان کارگردان و لی وانل نویسنده بود. ون کارگردانی قسمت اول این مجموعه را برعهده داشت و وانل دو قسمت اول فیلم را نوشت و فیلم سوم هم بر اساس قصه او و جیمز ون نوشته شد. «اره» دوم تا چهارم را دارن لین بوسمن کارگردانی کرد و فیلمنامه بقیه قسمت‌ها را پاتریک ملتون و مارکوس دانستن نوشتند.

جدیدترین فیلم «اره» که هشتمین فیلم است به کارگردانی لی وانل و با فیلمنامه جیمز وان ساخته شده است و توبین بل همچنان در آن بازی می کند.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،از دیگر فیلم هایی که برای هالووین در نظر گرفته شده «مرگ 2» شبکه ای‌بی‌سی، درام روانشانسانه جک جیلنهال با عنوان «سینه خیز شب» ، «شیپورها» با بازی دانیل رادکلیف و تریلر «پیش از این که بروم بخوابم» با بازی نیکول کیدمن و کالین فرث هستند.