هافمن، فریمن و کین با «رعایت آداب» نقشه سرقت می‌کشند

0
222

سه بازیگر کهنه‌کار در بازسازی یک فیلم کلاسیک دهه هفتادی پا در جای پای استادان بازیگری متد می‌گذارند.

 داستین هافمن، مورگان فریمن و مایکل کین قرار است در فیلم «رعایت آداب»  (Going in Style) بازی کنند. این فیلم بازسازی فیلمی کمدی محصول 1979 به کارگردانی مارتین برست است که لی استراسبرگ استاد بازیگری متد، جرج برنز و آرت کارنی در آن بازی نقشه‌ سرقتی با بر چهره زدن نقاب گروچو مارکس، کمدین کلاسیک آمریکایی را طرح‌ریزی می‌کردند.

بنا بر نوشته ورایتی، زک برَف بازیگر و کارگردان که در فیلم «اُز بزرگ و قدرتمند» بازی، همچنین «کاشکی اینجا بودم» و Garden State را کارگردانی کرده است، کارگردانی «رعایت آداب»  را بر عهده می‌گیرد. قبلاً قرار بود تد مِلفی کارگردان «سنت وینسنت» این فیلم را کارگردانی کند.

تهیه‌کننده این فیلم کمدی شرکت نیولاین است و طبق برنامه آن را در بهار آینده فیلم‌برداری خواهد کرد. فیلم قبلی «رعایت آداب»   که در سال 1979 به‌روی پرده رفت، 30 میلیون دلار از محل گیشه درآمد داشت که در آن زمان فروش خوب و قابل توجهی برای یک کمدی با بودجه پایین به‌شمار می‌آمد.

داستین هافمن متولد 1937 در لس‌آنجلس کالیفرنیا در فیلم‌هایی مانند «فارغ‌التحصیل، «کریمر علیه کریمر»، «کابوی نیمه‌شب»، «مرد بارانی»، «تمام مردان رئیس‌جمهور»، «توتسی»، «هوک» و «سگ را بجنبان» بازی کرده و از جمله برنده دو جایزه اسکار، نامزد پنج اسکار دیگر، برنده شش جایزه گلدن گلوب و نامزد هفت جایزه دیگر گلدن گلوب و برنده سه جایزه بفتا و در مجموع نامزد هشت جایزه بفتا شده است.

مورگان فریمن متولد 1937 در ممفیس تنسی و بازیگر «رستگاری در شاوشنک»، «هفت»، «نابخشوده»، «رانندگی برای دوشیزه دیزی»، «دختر میلیون دلاری»، «شوالیه تاریکی» و «لوسی» برنده یک جایزه اسکار و دو جایزه گلدن‌گلوب و نامزد چهار اسکار و چهار گلدن‌گلوب دیگر شده است.

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا،مایکل کین با نام اصلی موریس جوزف میکلوایت متولد 1933 در لندن، در فیلم‌هایی مانند «پرونده ایپکرس»، «مردی که می‌خواست سلطان باشد»، «هانا و خواهرانش»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «پرستیژ» و «ابناء بشر» بازی کرده است. مایکل کین دو بار برنده اسکار، نامزد چهار جایزه اسکار دیگر، سه بار برنده گلدن گلوب و در مجموع یازده بار نامزد این جایزه و همچنین برنده دو جایزه بفتا و نامزد هفت جایزه  دیگر بفتا شده است.