هاشمی رفسنجانی: دلواپسان با نتانیاهو همزبان شده‌اند

0
138

اکبر هاشمی رفسنجانی در همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای اظهار کرد: در شرایط کشور همدلی ملت برای ما خیلی مهم است، البته الان به هر دلیلی این همدلی مقداری آسیب دیده است. در مهمترین پروژه دولت که تلاش می‌شود به سرانجام برسد و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز مورد حمایت رهبری است ، باز این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو همزبان شده‌اند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از انتخاب وی افزود: نتانیاهو آنجا اوباما را تهدید می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم. البته ما نمی‌دانیم این چه سری است. تا تیم مذاکره کننده با طرف مقابل که آنها هم شیطنت می‌کنند به نتایجی می‌رسد، بعضی از این دلواپسان به جای استقبال در فرودگاه می‌آیند و حرفهایی می‌زنند. تریبون مجلس هم که باز است و هر چه بخواهند می‌گویند و میلیون‌ها نفر از مردم می‌شنوند. و بعضی از دروغ‌ها نیز باور می‌شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طرف مذاکره کننده غربی هم شیطانند و آدم های ساده ای نیستند اما تیم مذاکره کننده ما تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات انجام می دهد.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ما بعد از جنگ اینگونه مشکلات را نداشتیم. انتقاداتی که در مجلس می شود کمک کار است اما باید سازنده باشد. برخی اختلاف ها سیاسی است که مطرح می شود اما دیگر نباید کارشکنی کرد. اکنون که ما با فشار بین المللی مواجه ایم می بینید که فشار داخلی بیشتر از خارجی شده است.

وی گفت: این ملت آن ملتی نیست که انقلاب کرد این ملت آن ملتی نیست که این همه شهید داد. خیلی ها آسان آمدند و یک جایی گیرشان آمد و حالا این حرف ها را می زنند. این یکی از مشکلات پیش روی ماست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وظیفه حکومت و مراکز قدرت مراقبت و انجام مسئولیت است. دیگران هم اگر حرف منطقی دارند بزنند جواب هم باید بگیرند. اما این فضا باید فضای انتقاد سازنده باشد. چرا که فضای تخریب دشمنی و کینه می آورد و طرف را از کار کردن مأیوس می کند و ضرری برای عموم جامعه است.