نیکی کریمی جایزه اش را برای سین هشتم حراج می کند

0
645

نیکی کریمی نیز با پیوستن به جریان «سین هشتم؛ سرپناه» از ایجاد سرپناه برای بی خانمان های تهران حمایت می کند.

 پیرو فعالیت گروهی از هنرمندان برای حمایت از بی خانمان های تهران که در برنامه ای با نام«سین هشتم سرپناه» برگزار می‌شود، نیکی کریمی هم حمایت خود را از این حرکت اعلام کرد.

این بازیگر و کارگردان سینما درباره حضورش در این برنامه گفت: همیشه فکر می‌کنم مهمترین موضوع آگاهی دادن است که از طریق رسانه‌های عمومی انجام می‌شود بنابراین هر امری که بتوانیم از طریق آن به این آگاهی بخشی کمک کنیم، قطعا مثبت خواهد بود.

کارگردان «شیفت شب» ادامه داد: من خود همیشه دنبال این بودم که بانی چنین اقداماتی باشم زیرا این گونه فعالیت‌ها در تمام دنیا دنبال می‌شود و هنرمندان خود بانی امور خیریه می‌شوند نه اینکه صرفا مشارکت کننده باشند.

نیکی کریمی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری جریان «سین هشتم؛ سرپناه» افزود: بسیار خوشحالم که هنرمندان خود آغازگر این حرکت شده‌اند. البته در آغاز نگران بودم که این حرکت سطحی شود ولی خوشبختانه با پیگیری‌هایی که در این مدت دیده‌ام، معلوم شد حرکتی ریشه‌ای است و قرارهم نیست یک جرقه زودگذر باشد بلکه جریانی است که می‌توانیم به بعد ملی و حتی جهانی آن امیدوار باشیم.

این هنرمند سینما که تجربه سفرهای بین‌المللی زیادی را دارد، خاطرنشان کرد: مشکل بی خانمان‌ها در تمام دنیا وجود دارد و به کشوری خاص منحصر نمی‌شود و این چنین است که حتی در شهرهایی که کسی فکرش را هم نمی‌کند، عده‌ای بی سرپناه هستند.

کریمی با ابراز خوشحالی از شروع این اتفاق در آستانه سال نو اضافه کرد: چه خوب است که این برنامه همزمان با نوروز اطلاع رسانی می شود و «سین هشتم» یا همان سرپناه، بسیاری را به تامل وا می دارد. بازیگر فیلم های «پری»، «بوی پیراهن یوسف» و «دو زن» که تمام جوایزش را به موزه سینما اهدا کرده است و فقط یکی از جوایزش را پیش خود دارد، احتمال داد جایزه جشنواره «مانهایم هایدلبرگ» آلمان را که به دلیل سوژه انسانی فیلم «سوت پایان» به این فیلم تعلق گرفته است، به برنامه اهدا کند یا اینکه دست نوشته فیلمنامه تازه‌اش «شیفت شب» را ببخشد.

نیکی کریمی که در کنار فعالیت‌هایش در سینما، عکاسی هم می‌کند، گفت: به هر حال این حرکت دنباله‌دار است و می توان در گام‌های بعدی فکرهای دیگری کرد مثلا می‌توانم یکی از عکس‌هایم را به نفع این حرکت به فروش بگذارم. «سین هشتم؛ سرپناه» حرکتی است که توسط تعدادی از هنرمندان ساماندهی شده که به موجب آن قرار است هنرمندان حاضر در این برنامه، بخشی از جوایز یا آثار هنری خود را در یک حراجی که بهار آینده برگزار می‌شود، به فروش بگذارند و تمام عواید این حراجی صرف ساخت سرپناه برای بی خانمان‌های تهران خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاين، رخشان بنی اعتماد، بهمن فرمان آرا ، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، داوود کیانیان، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهرام رادان، مهناز افشار و … از هنرمندان حاضر در این حرکت هستند.