نیکی هیلی: جمهوری اسلامی منشاء مصائب انسانی در خاورمیانه است

0
203

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، اقدامات جمهوری اسلامی در کشورهائی مانند سوریه و یمن را سر منشاء مصائب انسانی ناشی از درگیری های نظامی در خاورمیانه خواند.

وی در شورای امنیت سازمان ملل گفت جمهوری اسلامی منبع ِ اقدامات بی ثبات کننده‌ای ست که به تقریباً تمام منطقه خاورمیانه سرایت کرده است.

خانم هیلی از جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین کشور حامی تروریسم نام برد و برای مثال به ارسال موشک های بالیستیک از جانب جمهوری اسلامی برای شورشیان حوثی یمن اشاره کرد؛ اقدامی که به طولانی تر شدن جنگ داخلی در یمن، قطحی فراگیر، و مصائب انسانی بیشمار برای میلیون ها نفر از مردم آن کشور منجر شده است.

خانم هیلی در بخش دیگری از سخنان خود بمباران های هوایی «غوطه شرقی» در حومه دمشق را محکوم کرد. در این بمباران ها که بنا به گزارش ها تنها در سه روز اخیر به کشته شدن بیش از ۲۵۰نفر شامل ۶۵کودک منجر شده و طبعاً بدون حمایت همه جانبه روسیه از رژیم حاکم بر سوریه امکانپذیر نبوده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین گفت: روسیه به عنوان یکی از حامیان اسد، باید این رفتار را تغییر دهد. روسیه می تواند بشار اسد را برای دستیابی به صلحی که هم به نفع مردم سوریه است و هم به سود امنیت منطقه تحت فشار بگذارد.