نیکی هیلی: جمهوری اسلامی تاریخچه روشنی از دروغگویی درباره برنامه‌ هسته‌ای دارد

0
139

نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت جمهوری اسلامی تاریخچه روشنی  از دروغگویی درباره برنامه‌های هسته‌ای اش دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی در یک نشست خبری در نیویورک پس از سفر اخیر خود به وین و دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی این مطلب را اظهار کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، «من اطمینان خوبی به آژانس دارم، اما آنها با کشوری سر و کار دارند که تاریخچه روشنی از دروغگویی و پیگیری برنامه‌های پنهانی هسته‌ای دارد.»

خانم هیلی پیشتر درباره دیدار خود با یوکیا آمانو گفته بود پاسخ برخی پرسش‌ها درباره برجام را دریافت کرده، اما هنوز در مورد پایبندی جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای تردیدهایی وجود دارد.

نماینده آمریکا پس از دیدار روز چهارشنبه در توئیتر نوشت، «با پرسش‌های فراوانی درباره توافق جمهوری اسلامی به وین آمدیم. پاسخ‌های خوبی گرفتیم، اما هنوز تردیدها و نگرانی‌های زیادی داریم.»

وی در نشست خبری امروز خود نیز ضمن تقدیر از اقدامات آژانس برای راستی آزمایی توافق جامع اتمی تیر ماه ۱۳۹۴، گفت اما ایران اجازه دسترسی به مراکز نظامی را صادر نمی‌کند.

هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفته بود، هیلی در دیدار با آمانو به دسترسی به تاسیساتی در جمهوری اسلامی که برای نظارت بر برجام حیاتی هستند اشاره کرده است؛ از جمله دسترسی به هر جایی که آژانس اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های مرتبط با برجام در آنها دارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ بر اساس گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل کرده است. اما کاخ سفید جمهوری اسلامی را متهم کرده از «روح» توافق هسته‌ای با جامعه بین المللی تخطی می‌کند.