نیویورک تایمز: پرزیدنت ترامپ دستور حمله محدود به جمهوری اسلامی را صادر کرده بود، اما این تصمیم را لغو کرد

0
232

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، پرزیدنت دونالد ترامپ روز پنجشنبه و در پی اقدام جمهوری اسلامی در هدف قرار دادن و سرنگون کردن یک پهپاد آمریکا با موشک، دستور انجام یک حمله محدود به جمهوری اسلامی را صادر کرده بود؛ اما چند ساعت مانده به آغاز حمله، این تصمیم را لغو کرد.

گزارش نیویورک‌تایمز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا در حالی روز جمعه ۳۱ خرداد منتشر شد که کاخ سفید هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس و سی ان ان به نقل از نیویورک تایمز این گزارش را منتشر کرده اند. در این گزارش آمده است که قرار بود برخی رادارها و سکوهای پدافند موشکی جمهوری اسلامی هدف قرار گیرد، اما این دستور لغو شد.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، تا ساعت هفت عصر روز گذشته، پنج‌شنبه، (به وقت شرق آمریکا) همچنان قرار بود که این حمله محدود به مواضع جمهوری اسلامی انجام شودو ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های ایالات متحده برای حمله آماده شده بودند؛ اما با دستور پرزیدنت ترامپ این حمله لغو شد.

پرزیدنت ترامپ روز گذشته هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط جمهوری اسلامی را «اشتباهی بسیار بزرگ» خوانده و گفته بود که ممکن است این کار توسط یک فرد «نادان و خودسر» انجام شده باشد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «این پهپاد غیرمسلح و بی‌سرنشین بود و به روشنی بر فراز آبهای بین المللی پرواز می‌کرد. این پهپاد بی‌سرنشین بود، وگرنه حالا وضعیت بسیار متفاوت می‌بود.»

به گزارش صدای آمریکا؛ سپاه پاسداران روز گذشته اعلام کرد یک پهپاد ایالات متحده را با موشک زمین به هوا هدف قرار داده است. ارتش ایالات متحده قویا ادعای ایران مبنی بر حضور پهپاد آمریکا در حریم هوایی ایران را رد کرد، اعلام کرده بود که این پهپاد در آسمان بین‌المللی مشغول پرواز بود.