نیروی شهرداری کرمان، کودکان گل‌فروش را مجبور به خوردن گُل‌هایشان کرد!

0
226

ویدئویی که از برخورد ناشایست نیروی پیمانکاری شهرداری کرمان با کودکان کار در فضای مجازی پخش شد، انتقاد بهزیستی و خود مجموعه شهرداری را در پی داشت.

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری در پی داشت؛ در این ویدئو، یک نیروی پیمانکاری شهرداری کرمان، دو کودک کار را مجبور می‌کند که گل‌هایشان را بخورند. برخورد با کودکان کار پیش از این نیز انتقادات بسیار به همراه داشته است؛ اما رفتار ناشایست مامور شهرداری کرمان، حساسیت موضوع را افزایش داد.

واکنش‌ها به این ویدئو، شهرداری کرمان را مجبور به پاسخگویی کرده است؛ شهرداری کرمان ادعا کرده است که مامور خاطی اخراج شده و به پیمانکار نیز تذکر داده شده است.

شهردار کرمان نیز شب گذشته با دعوت از این دو کودک کار که ظاهراً افغانستانی هستند، از آنها دلجویی کرد و به آنها گل داد.
با این وجود، انتقاد فعالان مدنی و حامیان حقوق کودک به این قضیه همچنان ادامه دارد؛ فعالان حقوق کودک  می‌گویند علاوه بر اخراج فرد خاطی، بایستی قرارداد پیمانکار نیز ملغی شود. این فعالان معتقدند مکانیسمی که به فرد اجازه این نوع برخوردها را می‌دهد باید اصلاح شود و اخراج فرد خاطی به تنهایی کافی نیست.

این ویدئو واکنش بهزیستی را نیز در پی داشته است؛ رئیس اورژانس اجتماعی کشور از پیگیری سازمان بهزیستی درمورد وضعیت دو کودک کار که از سوی فردی که به ظاهر کارمند  شهرداری کرمان بوده مجبور به خوردن گل‌هایشان شده بودند، خبر داد و گفت: فیلم مذکور و نحوه برخورد این مامور با هیچ‌کدام از مبانی حقوق انسانی سازگار نیست و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از قرار معلوم، فرد خطاکار از کارکنان یکی از شرکت پیمانکاری شهرداری منطقه دو کرمان بوده است.