نیروهای ایران برای حمله به مخالفان اسد در سوریه هستند

0
124

بر اساس گزارش های خبری، ایران و شبه نظامیان متحدش برای انجام یک عملیات زمینی گسترده در سوریه آماده می شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، به نقل از یک مقام مسوول منطقه ای و همچنین فعالان سوری گزارش داده است که ایران و حزب الله لبنان، در روزهای اخیر صدها نیروی رزمی به مرکز و شمال سوریه اعزام کرده اند. بر اساس برخی گزارش ها ۱۵۰۰ نیروی ایرانی در روزهای گذشته به سوریه رفته اند.

بر اساس این گزارش، آنها روز چهارشنبه گفته اند که نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان با بهره گیری از پوشش هوایی که روسیه در حمایت از دولت بشار اسد ایجاد کرده، می خواهند در این مناطق به شورشیان اسلامگرای داعش حمله کنند.

ایران و مقامات سوری پیشتر اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی تنها مشاوران نظامی به سوریه اعزام کرده است و در درگیری های رزمی، ایرانی ها نقشی ندارند. اما گزارش های تازه از این حکایت دارد که ایران تعداد قابل توجهی نیروی رزمی نیز به سوریه فرستاده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ از سوی دیگر در شبکه های اجتماعی نیز تصاویری از آنچه حضور قاسم سلیمانی در سوریه عنوان شده، منتشر شده است. از جمله سایت خبری شیعه نیوز که به مذهبی ها در ایران تعلق دارد عکس هایی از آقای سلیمانی و تعدادی نظامی منتشر کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که علاءالدین بروجردی و هیاتی از قانونگذاران ایرانی وارد دمشق شده اند و قرار است با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کنند.

چند روز قبل، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی بشار اسد را جزء خطوط قرمز ایران دانسته بود.