نورى زاد: آقاى سلیمانى، آیا ما مى توانیم مانند بحرینى‌ها جلوی منزل رهبران جنبش سبز تجمع کنیم؟

0
525

محمد نوری‌زاد، کارگردان مشهور و از منتقدان جمهورى اسلامى، از اظهارات قاسم سلیمانى فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران درباره بحرین انتقاد کرده و پرسیده: آیا سلیمانى همانگونه که بحرینى‌ها را به شورش علیه دولت این کشور فرا خوانده، اجازه تظاهرات به مخالفان جمهورى اسلامى و حامیان جنبش سبز براى تجمع در مقابل منزل کروبى و موسوى و زهرا رهنورد را نیز مى‌دهد؟

به گزارش رسانه های اصلاح طلب، محمد نورى زاد با انتشار عکسى در کانال تلگرامى خود از تجمع شیعیان بحرینی در مقابل منزل روحانی مخالف بحرینى عیسى قاسم، که در حال خوردن غذا از میز سلف سرویس در خیابان هستند، نوشته است: «جناب قاسم سلیمانی! این‌ها حامیان شیخ عیسی قاسم هستند که در مقابل خانه او در بحرین تجمع کرده‌اند. آیا ما نیز می‌توانیم در اعتراض به حصر غیرقانونی شیخ مهدی کروبی، مهندس موسوی و خانم رهنورد، در مقابل منزل آن‌ها تجمع کنیم؟!»

مواضع متناقض مقامات حکومتی جمهوری اسلامی در بزنگاه‌های مختلف تاریخی مورد انتقاد بسیاری از مردم نکته‌سنج ایران واقع شده است.

پس از اعدام شیخ نمر در عربستان و سلب تابیعت شیخ عیسی قاسم از رهبران روحانی مورد حمایت ایران در کشور بحرین، مقاماتی که خواستار برخورد شدید با جنبش سبز و رهبران آن پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ بوده‌اند، به ناگاه در چرخشی آشکار دم از «حقوق شهروندی» و «حق مردم» برای انتخاب زده‌اند.

در یکی از این نمونه‌ها، سیداحمد خاتمی امام جمعه تندروی تهران، تظاهرات مسالمت آمیز برای مردم در تمام دنیا را «یک حق» دانسته است.

سیداحمد خاتمی در دوم تیرماه بدون توجه به راهپیمایی چند میلیونی و مسالمت آمیز مردم تهران و شکستن شیشه‌های خودروها و منازل مردم توسط ماموران پلیس ضد شورش در سال ۸۸ گفته است: «هیچ نشنیده‌ایم حتی یک شیشه در تظاهرات مردم بحرین شکسته شده باشد و این یعنی تظاهرات مسالمت‌آمیز که در تمام دنیا به عنوان یک حق، پذیرفته شده است!»

سخنان این روحانی تندروی نزدیک به علی خامنه‌ای در حالی بیان شد که وی در دومین نماز جمعه پس از راهپیمایی میلیونی سکوت (۱۱ شهریور ۸۸) در نماز جمعه تهران با عصبانیتی وصف ناپذیر خواستار مجازات «اعدام» برای رهبران جنبش سبز شد! وی در‌ان نماز جمعه از قوه‌ی قضائیه خواست تا به شدت علیه رهبران تظاهرات غیرقانونی! ایستادگی کند و برای آن‌ها بدون هیچ‌گونه دلسوزی حکم «اعدام» صادر کند.

او گفت: «کسی که دستور ولی فقیه را نشنیده بگیرد، دستور امام معصوم را زیر پا گذاشته است و مخالفت با دستور امام معصوم، مخالفت با دستور خداست.»

امام جمعه موقت تهران در رابطه با راهپیمایی‌های معترضان به نتایج کودتای انتخاباتی سال ۸۸ گفت: «تظاهرات غیرقانونی خلاف قانون است و چون آقا هم نهی کرده‌است، خلاف شرع است.»

حال با اعدام شیخ نمر در عربستان و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در بحرین، «دم خروس» آقایان بیرون زده و دم از «حقوق شهروندی» و «حق مردم در تظاهرات» (البته نه در ایران) می‌زنند!