نمایندگان مجلس در تلاش بودند که کمک‌های انسان‌دوستانه مردم کردستان به شنگال را به نام خود ثبت کنند

0
169

کمک‌های مردمی استان کُردستان با ١٥ کامیون حمل بار برای آوارگان شنگال، به اقلیم کُردستان عراق انتقال و جالب اینکه نمایندگان مجلس و نهادهای حکومتی در تلاش بودند که کمک‌های انسان‌دوستانه را به نام خود قلمداد کنند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان به نقل از کُردپا، در حالیکه طی روزهای گذشته کمپین جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه برای آوارگان شنگال و کوبانی در شهرهای کُردستان مشغول بکار بودند، نمایندگان مجلس در تلاش بودند که جمع‌آوری این کمک‌های انسان‌دوستانه را به نام خود ثبت نمایند.

اجلال قوامی سخنگوی کمپین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان شنگال و کوبانی طی گفتگویی اعلام کرد: در حالیکه امروز کاروان کمک‌های جمع‌آوری شده راهی اقلیم کُردستان شدند، سالار مرادی با هواپیما خود را به سنندج رساند و در تلاش بود که این کمک‌ها را کمک‌های اهدایی خود قلمداد و با آن تبلیغات کند که این حرکت سالار مرادی توسط مردم “هوو” گردید.

500x325x21864.jpg.pagespeed.ic.2blUuMunxQ

این سخنگوی کمپین بیان داشت: آمدن سالار مرادی از تهران در حالی بود که وی از ابتدای آغاز فعالیت کمپین نه تنها هیچ همکاری را با کمپین نکرده بود، بلکه موبایلش را خاموش و تماس تلفنی فعالان کمپین را رد و از دسترس خارج می‌کرد و برای مجریان کمپین مانع تراشی می‌کرد.

کمپین برای روانه کردن این کمک‌های انسان‌دوستانه برای آوارگان شنگال، ١٢ نفر و ٥ خبرنگار رسانه و روزنامه‌های استان کُردستان را به استانداری و هلال احمر سنندج معرفی کرده بود که به گفته اجلال قوامی این دو نهاد مرتبط به بهانه‌های مختلف نظیر مشکل “امنیتی” ١٠ نفر را رد کردند که این اقدام نارضایتی و انتقاد شدید مجریان کمپین را درپی داشت.

قوامی افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده با ١٥ کامیون حمل بار و با کرایه ٦٠ میلیون تومان به اقلیم کُردستان انتقال و حتی کرایه کامیون‌ها توسط مردم و کمپین تامین شده است.

کمپین جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه برای آوارگان شنگال و کوبانی توسط جمعی از فعالان مدنی، فرهنگی کُرد آغاز به فعالیت و با فعالیت‌هایی نظیر اجرای شب شعر و کنسرت موسیقی و برافراشتن چادر در سطح شهرهای استان کُردستان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های انسان‌دوستانه برای کُردهای ایزدی شنگال کرده بود.