نمایندگان مجلس آمریکا: از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی جلوگیری کنید

0
218

شماری از نمایندگان مجلس آمریکا، از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار مخالفت این کشور با عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی شدند.
نشریه “وال‌استریت ژورنال” گزارش داد: ٤ تن از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای به نماینده این کشور در سازمان تجارت جهانی، خواستار مخالفت ایالات متحده آمریکا با عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی شدند.

این گروه از نمایندگان در توضیح درخواست خود آورده‌اند: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی، «علاوه بر تقویت و توانمند نمودن این رژیم سرکوب‌گر، باعث ایجاد مانع در اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور» خواهد شد.

این گروه از نمایندگان، جمهوری اسلامی را به «حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر، برنامه‌های موشکی و برخی اقدامات غیرقانونی» متهم کردند.

روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان تجارت جهانی، در سال‌های گذشته با مشکلاتی روبرو بود اما جمهوری اسلامی ایران امیدوار است با اجرایی شدن توافق جامع اتمی موسوم به برجام، زمینه برای پیوستن این کشور به این نهاد اقتصادی-تجاری جهانی هموار شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ امضاکنندگان نامه یاد شده، از جمله مخالفان توافق جامع اتمی میان کشورهای قدرتمند جهان و ایران هستند.