نماینده پارلمان اروپا: فراخواندن سفیران اروپایی از ایران درست نیست

0
200

نماینده فراکسیون سبزهای پارلمان اروپا، ضمن محکوم کردن “خشونت و محاصره رسانه‌ای”، فراخواندن سفیران کشورهای اروپایی از تهران را در اعتراض به سرکوب خشونت‌بار اعتراضات اخیر نادرست دانست.

هانا نویمان، نماینده فراکسیون سبزهای پارلمان اروپا، در پاسخ به خواست تشکل “شورای مدیریت گذار” گفته است فراخواندن سفیران اروپایی وسیله مناسبی برای ابراز اعتراض به سرکوب خشونت‌بار اعتراضات اخیر در ایران نیست.

هانا نویمان ضمن محکوم کردن “خشونت و محاصره رسانه‌ای”، فراخواندن سفیران کشورهای اروپایی از تهران را در اعتراض به سرکوب خشونت‌بار اعتراضات اخیر نادرست دانست.

او در پاسخ به نامه مهران براتی، دبیر روابط بین‌المللی تشکیلات نوبنیاد “شورای مدیریت گذار” نوشته است: «من اعتقاد ندارم که در شرایط فعلی خروج سفیران کشورهای اروپایی وسیله مناسبی برای ابراز اعتراض باشد. سفارتخانه های اتحادیه اروپا می‌توانند در محل به امور شهروندان اتحادیه اروپا بپردازند، اعتراضات را مشاهده کنند و همچنین از فعالان حقوق بشر حمایت کنند. ای کاش این کار ادامه پیدا کند و بیشتر توسعه یابد.»

مهران براتی، روز سه‌شنبه (۱۹ نوامبر) در نامه‌ای به هانا نویمان،  نماینده پارلمان اروپا و عضو فراکسیون حزب سبزها در پارلمان اروپا، از او خواسته بود: «مصوبه‌ای را به پارلمان اروپا ارایه کند که با تصویب آن همه کشورهای اروپایی موظف شوند سفرای خود را به نشانه اعتراض کشورهای اروپایی به کشتار مخالفین در ایران تا اطلاع ثانوی به کشورهای مادر فراخوانند و ارتباط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی قطع کنند.»

هانا نویمان، روز جمعه در پاسخ به آن نامه و پیشنهاد شورای مدیریت گذار نوشته است: «اوضاع در ایران نگران‌کننده است. به دلیل قطع اینترنت، ما هنوز نمی‌توانیم میزان كامل نقض حقوق بشر را بررسی كنیم، حتی اگر منابع غیررسمی در این زمینه داشته باشیم. در حال حاضر ما در پارلمان مشغول برنامه‌ریزی برای سازمان‌دهی سفر هیئتی به ایران و عربستان هستیم. با توجه به وضعیت آشفته کنونی کشور، انجام این سفر به تاریخی دیگر موکول شده است».

خانم نویمان در پاسخ خود تاکید کرده است: «مهم است که ما همگى خشونت و محاصره رسانه‌ای را محکوم کنیم. به عنوان سبزها، ما در حال حاضر در تلاشیم تا اوضاع فعلی را در ماه دسامبر در دستور کار کامل پارلمان اروپا قرار دهیم و کشورهای عضو باید اوضاع را بررسی و از اطلاعات سفیران خود در ایران نیز استفاده کنند.»

در روزهای اخیر آلمان، فرانسه، سوئد و برخی از نمایندگان پارلمان اروپا سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مردم در روزهای اخیر در ایران را محکوم کرده و خواستار خویشتن‌داری مقامات حکومتی و امنیتی در مقابله با معترضان شده‌اند، با این حال، جمهوری اسلامی به تندی به این خواسته واکنش نشان داده و از کشورهای اروپایی خواسته است که در “امور داخلی جمهوری اسلامی” مداخله نکنند.

به گزارش دویچه وله؛ نماینده فراکسیون سبزهای پارلمان اروپا، ضمن محکوم کردن “خشونت و محاصره رسانه‌ای”، فراخواندن سفیران کشورهای اروپایی از تهران را در اعتراض به سرکوب خشونت‌بار اعتراضات اخیر نادرست دانست.