نماینده مجلس: دری اصفهانی بر اساس اعترافات جیسون رضائیان بازداشت شده است

0
373

جواد کریمی قدوسی٬ نماینده مجلس بیان داشت: «عبدالرسول دری اصفهانی» براساس بخشی از «اعترافات» جیسون رضائیان بازداشت شده بود.

کریمی قدوسی افزوده در پرونده رضائیان نام دونفر از «نزدیکان» محمد‌جواد ظریف وجود دارد که «جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای» را به آمریکا می‌داده‌اند.

به گزارش تارنمای دیگربان، وی گفته است: «قبل از اینکه آقای ظریف به پشت میز مذاکره برود آمریکایی‎ها می‎دانستند مواضع او درمذاکرات چیست، احتمالا یکی از آنها همین دری اصفهانی بوده است. »

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته این اطلاعات را «مسئولین اطلاعات سپاه» در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده‌اند.

وی افزوده که براساس این اطلاعات٬ دری اصفهانی «قبل از انقلاب عضو وزارت خزانه داری آمریکا بوده و مدتی به عنوان کارهای حقوقی توسط وزارت دفاع پرونده‎های حقوقی ایران را در آمریکا در آنجا پیگیری می‎کند، اما بعد از سپری شدن مدتی٬ مسئولین وزارت دفاع متوجه می‎شوند احکام صادره از محاکم آمریکایی به ضرر ایران است و پی می‎برند که این فرد نباید در این جایگاه حضور داشته باشد. »

این نماینده مجلس افزوده «بعد از این مسئله، دری اصفهانی از ایران می‎رود و تابعیت کانادایی پیدا می‎کند پس از آن دوباره به کشور برمی‎گردد و در زمان مذاکرات توسط بانک مرکزی به عنوان مشاور استخدام و متولی مباحث پولی و بانکی ایران در مذاکرات انتخاب می‎شود و در تیم آقای بعیدی‌نژاد قرار می‎گیرد.»

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته٬ دری اصفهانی «یک حقوق از بانک مرکزی دریافت می‎کند و ۷۵۰۰ پوند نیز از شبکه انگلیسی و آمریکایی دریافت» می‌کرده است.

کریمی قدوسی افزوده «طبق اخبار موثق ما٬  این فرد در پرواز ترکیه آقای ظریف بوده که زمانی که به ترکیه می‎رسند مسئولین اطلاعاتی در هواپیما او را دستگیر می‎کنند.»

حسینعلی حاجی دلیگانی٬ دیگر نماینده مجلس هم گفته عبدالرسول دری اصفهانی که مسئول بانکی تیم مذاکره کننده هسته‌ای بوده٬ پیش‌تر «نماینده خزانه داری آمریکا در انگلستان بوده است.»

حاجی دلیگانی افزوده «دری اصفهانی در تیم مذاکره کننده زیر مجموعه تیم آقای بعیدی‌نژاد بود و هنگامی که به وی مشکوک می‌شوند، زمانی که قصد فرار به کانادا داشته است در پروازی که در ترکیه و همراه آقای ظریف بوده است، دستگیر می‌شود.»

این در حالی است که عبدالرسول دری‌ اصفهانی این گزارش‌ها را رد کرده و گفته بازداشت نشده است.

دری اصفهانی افزوده «تمام این مطالبی که در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شده کذب محض است و نمی‌دانم این خبررسانی‌ها چرا و با چه هدفی انجام می‌شود.»