نماینده قم در مجلس: آمار بیکاری در کشور سرسام‌آور است

0
216

مجتبی ذوالنور٬ نماینده قم در مجلس می‌گوید آمار بیکاری در ایران٬ «سرسام‌آور» است و بسیاری از صنایع کشور نیز با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

ذوالنور در اظهارات خود حسن روحانی را مورد خطاب قرار داده و گفته «شما می‌گویید طی سه سال گذشته دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اید ولی ما از درون دولت مطلع می‌شویم که هیچ پروژه جدیدی افتتاح نشده و پروژه‌های نیمه‌تمام هم به اتمام نرسیده است.»

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از صنایع کشور زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، افزوده «بقیه صنایع کشور یا ورشکسته و بیکار شده‌اند.»

اظهارات وی بدنبال آن بیان می‌شود که مرکز پژوهش‌های مجلس روز گذشته٬ با هشدار درباره افزایش بیکاری و پیامدهای آن اعلام کرد تا سال ۱۴۰۰ بیش از چهار میلیون بیکار در ایران وجود خواهد داشت.

به گزارش تارنمای دیگربان، نماینده قم در مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش٬ از روند اجرای برجام انتقاد کرده و گفته «دولت در بیان موفقیت‌های برجام به برداشته شدن تحریم‌ها و مدیریت بر پول‌های خارج از کشور و افزایش فروش نفت اشاره دارد. اگر اینگونه است پس چرا در اعتبارات سازمان‌ها تغییری مشاهده نمی‌شود؟»

وی افزوده «نکند این پول‌ها قرار است به جای حل مشکلات مردم صرفا در جهت فعالیت‌های انتخاباتی و کسب رای بیشتر استفاده شود. اگر فروش نفت افزایش داشته است باید تغییر آن در زندگی مردم دیده شود.»