نماینده سعودی در سازمان ملل: ریاض با اقدامات ویرانگر جمهوری اسلامی در منطقه مقابله می‌کند

0
153

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه 14 دسامبر 2020 ضمن اشاره به موضع بین‌المللی حمایت‌آمیز از سعودی در برابر حملات شبه‌نظامیان حوثی تاکید کرد که حملات تروریستی حوثی‌ها بر عزم ریاض برای مقابله با تروریسم افزوده است.

عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد دوشنبه در اظهاراتی بر موضع بین‌المللی حمایت‌آمیز از عربستان سعودی در برابر حملات شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم جمهوری اسلامی، تاکید کرد.

نماینده ریاض در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که « عربستان سعودی به مقابله با رفتار ویرانگر رژیم جمهوری اسلامی در منطقه ادامه می‌دهد».

المعلمی همچنین تسریع در اجرایی شدن توافق ریاض را متحد کننده طرف‌های یمنی طرفدار دولت قانونی برای مقابله با شبه‌نظامیان حوثی عنوان کرد.

سفیر سعودی در سازمان ملل پیش از این اعلامیه واشنگتن برای «گروه تروریستی» قلمداد کردن شبه‌نظامیان حوثی را پیامی مثبت عنوان کرد.

المعلمی شامگاه پنج‌شنبه در گفتگوی گفت که حملات حوثی‌ها علیه سعودی و غیرنظامیان در یمن نشان‌گر خوی تروریستی این گروه شبه‌نظامی است.

او توضیح داد که حوثی‌ها به هر اقدامی که نشان از تروریستی بودن آنها است، دست زده‌اند. او همچنین شبه‌نظامیان حوثی کودتاگر را به استفاده از روش‌های باج‌گیری از سازمان‌های بین‌المللی و انسانی و کارشکنی در روند امدادرسانی و ممانعت از رسیدگی به نیازهای انسانی مردم یمن متهم کرد.

المعلمی همچنین «سازمان تروریستی خواندن شبه‌نظامیان حوثی» را «اقدامی عادلانه، منصفانه و واقه‌بینانه» توصیف کرد.

به گزارش العربیه؛ او افزود که «دولت جدید آمریکا نیز تصمیم برای سازمان تروریستی خواندن شبه‌نظامی حوثی را ابقا خواهد کرد».