نماینده خامنه ای در سپاه: حذف شعار مرگ بر آمریکا تنها در اختیار ولی فقیه است

1
208

علی سعیدی نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران ایران گفته است که حذف شعار ”مرگ بر آمریکا” تنها در اختیار ولی فقیه است.

شعار ”مرگ بر آمریکا” یکی از شعارهایی است که از روزهای نخستین پس از پیروزی انقلاب ایران در ۳۵ سال پیش، در مراسم مختلف سر داده می شود. حتی سرودهایی با موضوع ”مرگ بر آمریکا” از صدا و سیمای رسمی ایران، پخش می شود.

اکنون و پس از نزدیکی میان آمریکا و ایران و به ویژه گفت و گوی تلفنی میان باراک اوباما رئیس آمریکا با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، بحث هایی درباره سرنوشت این شعار در صورت گسترش روابط مطرح شده است.

به گزارش العربیه به نقل از”فارس”؛ علی سعیدی صبح پنحشنبه در پنجمین کنگره یادواره شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه در اصفهان گفت : ”تغییر در وضعیت پیروان از جمله دیگر عوامل مؤثر در تغییر در تاکتیک رهبری است چنانچه در پیروان یک رهبر تغییر حاصل شود، تاکتیک و روش اتخاذ شده در مقابل آن‌ها باید تغییر کند.”

سعیدی عنوان کرد: ”برخی امروز به سخن امام  استناد می‌کنند و می‌گویند امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بود ولی سؤال ما از این افراد این است که حذف شعار مرگ بر آمریکا جزء کدام اصول است ثابت یا متغیر.”

اشاره سعیدی به بخشی است که در خاطرات اکبری رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر  خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خصوص حذف شعار ”مرگ بر آمریکا” درج شده است.

نماینده خامنه ای در سپاه پاسداران اظهار داشت: ”حذف شعار مرگ بر آمریکا جزء اصول متغیر است و تغییر تاکتیک و روش نسبت به آن تنها از سوی ولی فقیه زمانه صورت می‌گیرد.”

 

1 نظر

  1. ايشان بهتر است جلو دخترشان را ميكرفت كه به سوريه براى جهاد نكاح رفته حتما با اذن اقا بوده ….!

نظرات بسته است