نماینده آمریکا در آژانس: تخطی جمهوری اسلامی از توافق اتمی باید مایه نگرانی همه باشد

0
225

جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای خطاب به اعضای شورای حکام آژانس نسبت به گزارش‌ها در مورد افزایش فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی هشدار داد و گفت: «این باید مایه نگرانی جدی برای همه ما باشد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم ولکات روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد در این بیانیه افزود: «تلاش برای ایجاد اهرم گفت‌وگو و هر بار برای یک کیلوگرم اورانیوم، باعث رفع تحریم‌ نمی‌شود.»

سفیر آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: برای خلاصی از فشار تحریم‌ها، جمهوری اسلامی باید به رفتار برهم‌زننده خود پایان داده و قدم‌های ماندگار برای خودداری از هرگونه دستیابی به سلاح اتمی بردارد.

پیشتر گزارش شد جمهوری اسلامی فعالیت‌های اتمی خود را شدت داده است.

در زمان اعلام خبر، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «مشخص است که روش اشتباهی است. ما معتقدیم جامعه جهانی باید جمهوری اسلامی را پاسخگو قرار دهد و در جریان مذاکرات اروپایی با وزیر خارجه آمریکا، همه با ما هم‌عقیده بودند… ما آماده‌ایم با رژیم جمهوری اسلامی صحبت کنیم. آنها خودشان خوب می‌دانند چطور با ما تماس بگیرند.»

به گزارش ضدای آمریکا؛ جکی ولکات در نامه خود تاکید کرده که واشنگتن آماده گفت‌وگو با جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافقی جامع و پایان دادن به رفتارهای بی‌ثبات کننده در منطقه است.