نمایش «رویاهای دم صبح» در موزه نیویورک با سخنرانی کریستن جانسن

0
126

فیلم مستند «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در موزه نیویورک نمایش داده می‌شود.

فیلم «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی در موزه «مووینگ ایمیج» نیویورک به نمایش درمی‌آید و کریستن جانسن کارگردان که این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ خوانده است، در مراسم نمایش فیلم به معرفی آن می‌پردازد.

در این برنامه که همراه با نمایش فیلم در ساعت ۶:۳۰ روز شنبه ۲۸ ژانویه در موزه «مووینگ ایمیج» برگزار می‌شود، دستاوردهای اسکویی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«رویاهای دم صبح»  برنده ۲۴ جایزه بین‌المللی است و زندگی دختران نوجوانی را تصویر می‌کند که در یک مرکز بازپروری در حومه تهران زندگی می‌کنند. هر چه سال نو نزدیک‌تر می‌شود آنها خلع سلاح‌تر می‌شوند و شرایط و رفتاری را که موجب دستگیرشدن‌شان شده با صداقت و شوخ طبعی بیشتری روایت می‌کنند. یکی از آنها پدرش را کشته، دیگری بانک زده‌ و آن یکی با داشتن ۶۵۱ گرم کوکایین دستگیر شده است. خارج از دیوارهای زندان‌ خطر همه جا هست حتی در کنار خانواده‌هایشان.

مهرداد اسکویی از فیلمسازان برجسته ایرانی است و هفت سال را صرف ایجاد ارتباط با این مرکز کرد و در حالی که «ورایتی» از این فیلم به عنوان دقت مفهومی و حسی ارایه شده در یکی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران یاد کرده است، باید گفت این فیلم نمایشی سینمایی و ارایه کننده معصومیتی از دست رفته و فراموش نشدنی است.

به گزارش مهر به نفل از سایت موزه مووینگ ایمیج، «رویاهای دم صبح» در چهار نوبت در روزهای شنبه و یکشنبه در این موزه نیویورک به نمایش درمی‌آید.