نمایش تلویزیونی به باریکی کاغذ

0
260

شرکت LG محصول جدیدی را به نام تلویزیون کاغذ‌دیواری با ضخامتی کمتر از یک میلیمتر تولید کرده‌است تا به گفته خود دشواری‌های نصب تلویزیون‌های مسطح روی دیوار را برطرف سازد.

اين شركت الكترونيكي تلويزيون كاغذي خود را با ضخامتي كمتر از يك ميليمتر و وزني درحدود 1.9 كيلوگرم رونمايي كرد، اين تلويزيون به اندازه‌اي سبك‌وزن است كه مي‌توان آن را با كمك آهن‌ربا به ديوار چسباند.

اين دستگاه OLED به گفته LG درحال حاضر تنها يك نمونه اوليه‌است. اين شركت براي تسهيل نصب تلويزيون جديد روي ديوار صفحه‌اي مغناطيسي را طراحي كرده‌است كه با نصب روي ديوار مي‌توان به راحتي تلويزيون را روي آن چسباند و در صورت نياز دوباره آن را از روي صفحه جدا كرد.

به گزارش همشهری به نقل از ميل‌آنلاين،‌ شركت LG اميدوار است باريكي و سبكي و انعطاف‌پذيري اين تلويزيون بتواند شهرت و محبوبيتي بي‌سابقه برايش رقم بزند. استفاده از تكنولوژي OLED باعث شده تا امكان ساخت اين تلويزيون با اين ضخامت كم به وجود بيايد. LG مي‌گويد استراتژي نمايشگرهاي باريكش بر تكنولوژي OLED استوار است.

اين شركت در سال جاري بر تلويزيون‌ها و نمايشگرهاي بزرگ،‌به بزرگي 99 اينچ متمركز شده‌است و در همين راستا تاكنون مدل‌هاي 55،‌66 و 77 اينچي را توليد كرده‌است.

هنوز قيمت تلويزيون‌هاي OLED كه توسط شركت‌هاي مختلف توليد مي‌شوند براي مصرف‌كنندگان بالا است،‌براي مثال قيمت يك دستگاه تلويزيون 4K OLED شركت LG برابر 9 هزار دلار است.