نمايش «خروج؛ خدایان و شاه‌ها» بعد از مصر در امارت هم ممنوع شد

0
1012

امارت متحده عربي نيز به شمار كشورهاي عربي مصر و مراكش پيوست كه پيش از اين نمايش فيلم جديد ريدلي اسكات را ممنوع كرده بودند.

فیلم تاریخی «خروج؛ خدایان و شاه ها» اثر جديد ريدلي اسكات كه زندگي موسي را تصوير كرده، در امارات متحده عربي نيز به عنوان فيلمي با اطلاعات نادرست تاريخي و مذهبي خوانده شده و اجازه نمايش نيافته است.

جمعه عبيد عليم  مدير مركز تعيين محتواي رسانه در شوراي ملي رسانه امارات اعلام كرد اين فيلم نه تنها از نظر اسلامي داراي شواهد تاريخي و مذهبي نادرست است، بلكه در بيان شواهدي از ديگر مذهب‌ها نيز ارجاعات نادرستي ارايه مي كند.

امسال و در ماه مارس نيز فيلم «نوح» ساخته دارن آرنوفسكي در بخش هاي وسيعي از كشورهاي عربي و اسلامي اجازه اكران نيافت. آن فيلم با نقد الازهر در مصر از اكران بازماند. فیلم «نوح»  با الهام از روایت کتاب مقدس از نوح  و کشتی او ساخته شده، به خاطر مغایرت با قوانین اسلامی درمورد نشان دادن چهره پیامبران، مورد انتقاد تعدادی از کشورها در خاورمیانه قرار گرفت.

«خروج؛ خدایان و شاه ها» داستان زندگی  موسی و مهاجرت قوم یهود را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ددلاين، مقامات سينمايي دو کشور مراکش و مصر كه نمایش فیلم را ممنوع کردند اعلام كرده بودند بخش اعظمی از این فیلم به ويژه زندگی موسی تحریف شده است. در بخشی از این انتقادها آمده است که در این فیلم ادعا می‌شود موسی و یهودیان اهرام ثلاثه را می‌سازند، در حالی‌که این مساله صحت ندارد.