نفتکش جمهوری اسلامی توسط آمریکا رفع تحریم شد

0
226

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از رفع تحریم‌های نفتکش «عمان‌پراید» خبر داد.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری گفت: «این خروج از فهرست بیانگر هیچ‌گونه تغییری در سیاست تحریمی دولت آمریکا در قبال جمهوری اسلامی نیست و به مذاکرات برجام ربطی ندارد.»

سخنگوی وزارت خزانه‌داری در ادامه گفت که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری این تصمیم را پس از تحقیقات گسترده و احراز اطمینان از این که «تغییر کاملی در شرایط رخ داده است، یعنی مالکیت کشتی، و نیز خدمه و مدیریت آن تغییر کرده است» و نیز «هیچ شخص تحریم‌شده‌ای هیچ کنترلی بر آن ندارد»، اتخاذ کرده است.

صدای آمریکا نوشت؛ این نفتکش درحالی از شمول تحریم‌های دولت آمریکا خارج می‌شود که روز جمعه خبرهایی در مورد احتمال آزاد شدن اموال توقیف ‌شده جمهوری اسلامی از سوی کره ‌جنوبی، به دنبال ادامه گفتگوهای هسته‌ای در وین، نیز منتشر شده بود.

یک منبع آگاه روز جمعه به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت قرار است از ماه آینده میلادی مذاکراتی در سطح کارگروه در سئول تشکیل و اختلاف میان جمهوری اسلامی و سئول بر سر دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی بررسی شود.