نفتکش جمهوری اسلامی “آدریان دریا ۱” به سوی بندر “مرسین” در جنوب ترکیه می رود

0
190

با استناد به آخرین اطلاعات به دست آمده از سامانه‌های رهگیری دریایی، نفتکش جمهوری اسلامی آدریان دریا ۱ با پرچم ایران به طرف بندر مرسین در جنوب ترکیه تغییر مسیر داده است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که این نفتکش با ۲.۱ میلیون بشکه محموله نفت خود به سمت بندر کالاماتای یونان در حال حرکت است، اما معاون وزیر خارجه یونان روز ۳۰ مرداد گفت این نفتکش درخواست پهلوگیری در بنادر یونان را نکرده و هیچ یک از بنادر این کشور ظرفیت پهلوگیری ابرنفتکش جمهوری اسلامی آدریان دریا ۱ را ندارد.

داده های رهگیری دریایی “مارین ترافیک MarineTraffic” در روز شنبه ۲۴ اوت نشان می دهد که نفت‌کش آدریان دریا ۱ از آب های نزدیک به یونان گذر کرده و به سوی بندر مرسین در حرکت است.

خبر گزاری آسوشیتد پرس گزارش می دهد که بررسی اطلاعات سامانه خودکار رهگیری، ای‌آی‌اس نشان می‌دهد که ملوانان حاضر در این نفت کش جمهوری اسلامی از نخستین ساعات بامداد شنبه حرکت خود به طرف جنوب ترکیه را آغاز کرده‌اند.

آسوشیتدپرس با این حال می‌نویسد که مرسین الزاما مقصد نهایی قطعی کشتی نیست و این کشتی ممکن است مسیر خود را از ترکیه به مقصد دیگری تغییر دهند.

بر اساس داده های “مارین ترافیک MarineTraffic” نفت‌کش آدریان دریا ۱ هم اکنون در نقطه‌ای در جنوب جزیره سیسیل ایتالیا در دریای مدیترانه است و با میانگین سرعت ۷.۸ گره دریایی در ساعت در حرکت است.

بندر مرسین در جنوب ترکیه واقع است و در حدود ۲۰۰ کیلومتر از پالایشگاه بانیاس در سوریه فاصله دارد.

به گزارش رادیو فرانسه؛ اما خبر حرکت نفت کش آدریان دریا ۱ به طرف بندر مرسین در ترکیه در حالی منتشر می‌شود که هنوز نه جمهوری اسلامی و نه دولت ترکیه تایید نکرده اند که این بندر قرار است پذیرای این ابرنفتکش ایرانی باشد.