نشست دو جانبه جمهوری اسلامی و آمریکا در ژنو درباره برنامه هسته ای تهران

0
150

منابع دیپلماتیک به العربیه گزارش دادند که دو هیئت دولت جمهوری اسلامی و آمریکایی پنجشنبه نشست دوجانبه ای در ژنو درباره پرونده هسته ای جمهوری اسلامی برگزار خواهند کرد.

دور جدید گفت و گو های گروه 5+1 و هیئت دولت جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته ای این کشور از روز گذشته آغاز و تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که امروز پنجشنبه با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت که بر اساس طرح های پیشنهادی جمهوری اسلامی پیشرفت هایی حاصل شده است. به گفته وی مذاکرات جدی و دقیقی برای دست یابی به توافق نهایی آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن توافقی را با جمهوری اسلامی که باعث وقت کشی شده تا تهران بتواند فعالیت های هسته ای خود را افزایش دهد، نمی پذیرد.

در همین حال فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در واکنش به اظهارات روز گذشته  خامنه ای اعلام کرد که “جمهوری اسلامی باید به دنبال پاسخگویی درباره پرونده هسته ای خود باشد نه اظهارات تحریک آمیز”.

نشست روز گذشته کشورهای 5+1 و ایران در ژنو تنها 10 دقیقه طول کشید. هنوز مشخص نیست که دو طرف در این زمان کوتاه دقیقا به چه موضوعی پرداخته اند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون نشست روز گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمد جواد ظریف را “مثبت” توصیف کرد.