نسرین ستوده خواستار کور کردن چشم فتنه‌ی کشتار بهائیان شد

0
175

فاطمه حقیقت جو می گوید خانم ستوده با این که در زندان است ولی شجاعانه به دفاع از حقوق یکی از محروم ترین اقلیت های دینی در ایران می پردازد. بعقیده او این مطالبات باید تبدیل به خواست عمومی شود.

نسرین ستوده زندانی سیاسی و حقوقدان فعال حقوق بشر از زندان اوین نامه ای برای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی فرستاده و با همسان نامیدن قتل یک شهروند بهائی در بندر عباس با قتل های زنجیره ای خواستار آن شده است که هر چه زودتر “چشم فتنه کور شود”

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد؛ نسرین ستوده با معرفی عطاالله رضوانی –شهروند بهائی که در بندر عباس به قتل رسید- از وی و خانواده اش تجلیل کرده و یادآوری کرده است که “افتخار وکالت بستگان ” او را داشته است و با خواهر او حبس کشیده است.

این زندانی سرشناس و فعال حقوق بشر خواستار آن شده است که به ظلم هائی که به هموطنان بهائی می شود پایان داده شود و اظهاراتی که مروج این خشونت ها هستند محکوم شود.

ستوده این پرسش را در مقابل حسن روحانی مطرح می کند که “اگر قاتل این هموطن بهائی شناسائی شود چه مجازاتی در انتظار اوست؟” و خود این سئوال را چنین جواب می دهد: “پاسخ تلخ این سئوال را شما بهتر از من می دانید.”

خانم ستوده درپایان تاکید می کند که برسمیت شناختن حقوق اقلیت های مذهبی و نیز تغییر گفتمان سیاسی و ایجاد راهکارهای قانونی خواسته عموم مردم ایران است.

در گفتگوئی با خانم فاطمه حقیقت جو فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس اسلامی او یادآوری می کند که رعایت حقوق اقلیت های دینی از اصول قانون اساسی است. با این حال نامی از بهائیان در این قانون نیامده است.

به عقیده خانم حقیقت جو در عمل حقوق تمام اقلیت های مذهبی مورد نقض قرار گرفته است. او میگوید متاسفانه حقوق بهائی ها بیش از اقلیت های دیگر مورد نقض قرار گرفته و بهائی ها از بنیادی ترین حقوق اولیه خودشان هم محروم هستند.

او ضمن یادآوری موانعی که بر سر راه این نوع تبعیض ها وجود دارد کار خانم ستوده را درخور سپاس و تشکر ارزیابی می کند. او می گوید خانم ستوده با این که در زندان است ولی شجاعانه به دفاع از حقوق یکی از محروم ترین اقلیت های دینی در ایران می پردازد . بعقیده خانم فاطمه حقیقت جو این مطالبات باید تبدیل به خواست عمومی شود.