نسخه اولیه عینک واقعی افزوده “BAE” رونمایی شد

0
75

شرکت BAE سرانجام از اولین نمونه از عینک واقعیت افزوده خود که به اندازه یک عینک آفتابی معمولی است رونمایی کرد و به زودی محصول نهایی را تولید خواهد کرد.

شرکت “BAE Systems” از نمونه اولیه هدست یا در واقع عینک واقعیت افزوده سبک خود رونمایی کرده است که تقریباً به اندازه یک عینک آفتابی معمولی است.

این عینک از سال 2017 در حال توسعه است که در ابتدا تصویری تک رنگ را نشان می‌داد، اما اکنون محصول نهایی تمام رنگ‌ها را نمایش می‌دهد، سبک‌تر، جمع و جورتر، متعادل‌تر و پوشیدن آن راحت‌تر است و همچنین هنگام روی چشم بودن به مدت طولانی، کاربر را آزار نمی‌دهد.

از آنجایی که این عینک واقعیت افزوده(AR) مطابق با استانداردهای نظامی ساخته شده، به گونه‌ای طراحی شده که در محیط‌های دشوار کار کند و بتواند روی تجهیزات محافظتی شخصی پوشیده شود.

این عینک نه تنها زاویه دید 30 تا 40 درجه را برای آگاهی بهتر از وضعیت فراهم می‌کند، بلکه دارای افزایش فاصله کانونی در صفحه نمایش است تا چشم را خسته نکند و همچنین می‌تواند داخل سیستم‌های زرهی را ببیند.

طبق گفته BAE، این عینک از نمایشگر روشن‌تری استفاده می‌کند که در نور آفتاب با نمادهای رنگی کار می‌کند تا هدفگذاری دقیق و بدون تأخیر انجام شود.

این عینک همچنین به راحتی قابل حمل است، به عنوان مثال به یک افسر کشتی اجازه می‌دهد از آن دور شود اما هنوز هم قادر به نظارت بر عملکردها باشد و دارای یک سیستم ردیابی پیشرفته برای اطمینان از اطلاعات نمایش داده شده است.

“نیگل کید” مدیر توسعه این عینک‌ها می‌گوید: ما از زمان نمایش نسخه مفهومی این عینک‌های واقعیت افزوده پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. مهندسان ما برای اطمینان از اینکه این فناوری محقق شود و از انتظارات مشتری فراتر رود، با کاربران در دنیای واقعی و در زمینه‌های واقعی همکاری نزدیکی داشته‌اند تا از رضایت آنها مطمئن شود.

وی افزود: محصول نهایی فقط یک نمایشگر نخواهد بود، بلکه آرامش خاطر را برای کاربر فراهم می‌کند. این سیستمی است که از ابتدا برای تامین ایمنی کاربر و تاثیرگذاری در قلب هر تصمیم کاربر طراحی شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ،  این نمونه اولیه نهایی توسط شرکت BAE به عنوان آخرین مرحله قبل از عرضه محصول نهایی به بازار در نظر گرفته شده است.