نزار زکا به اعتصاب غذای خود پایان داد

0
201

وکیل مدافع نزار زکا، شهروند لبنانی زندانی در جمهوری اسلامی اعلام کرد که موکلش پس از ۳۳ روز به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

نزار زکا، که اقامت دائم آمریکا (گرین کارت) را نیز دارد از دو سال پیش به اتهام جاسوسی در جمهوری اسلامی زندانی است. وکیل مدافع آقای زکا در اطلاعیه‌ای که برای خبرگزاری آسوشیتدپرس فرستاد، گفت وی به درخواست فرزندانش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مقام‌های امنیتی در جمهوری اسلامی با طرح این اتهام که آقای زکا با دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا ارتباطی عمیق داشته است او را بازداشت کردند و دادگاه بعدا آقای زکا را به ۱۰ سال حبس و چهار میلیون و دویست هزار دلار جزای نقدی محکوم کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی با صدور قطعنامه‌ای خواهان آزادی آقای زکا از زندان شده است. این قطعنامه همچنین هشدار می‌دهد که اگر آمریکائیان و آمریکائیان ایرانی تبار اسیر در جمهوری اسلامی آزاد نشوند جمهوری اسلامی باید در انتظار عواقب آن باشد.

نزار زکا که از او به عنوان کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات یاد می‌شود، تابستان سال ۹۴ با دعوت شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان رئیس جمهوری جمهوری اسلامی برای شرکت در «دومین همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» به جمهوری اسلامی سفر کرد. چندی بعد رسانه‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند که سپاه پاسداران او را به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر کرده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته گزارش داد که این شهروند لبنانی دو جلسه کوتاه دادگاه غیرعلنی را سپری کرده است. بر اساس گزارش این سازمان، آقای زاکا تا ماه ها پس از بازداشت از داشتن وکیل محروم بود.