نخست وزیر یمن: تروریست شناخته شدن حوثی‌ها مانع تحقق برنامه‌های جمهوری اسلامی می‌شود

0
39

معین عبدالملک رییس دولت یمن روز دوشنبه 25 ژانویه 2021 گفت که تصمیم دولت آمریکا برای افزودن حوثی‌ها به فهرست تروریسم باید از سوی اتحادیه اروپا و جامعه جهانی هم صورت گیرد تا کوچک انگاری راه‌حل‌های سیاسی از سوی این گروه شبه نظامی متوقف شده و اصرار آنها به اجرای برنامه‌های رژیم جمهوری اسلامی بدون توجه به رنج و درد ملت یمن پایان گیرد.

او در یک نشست مجازی و در دیدار با رییس هیات اروپایی و سفرای کشورهای اروپایی در یمن بر خواست دولت این کشور در زمینه تحت تاثیر قرار نگرفتن کمک های انساندوستانه و امدادی آنها از تروریست خوانده شدن حوثی ها تاکید کرد و گفت که یمن سازوکارهای متعددی در نظر می‌گیرد تا مانع این اتفاق شود و دولتش به هر روندی که به رنج یمنی‌ها پایان دهند پای بند است.

نخست وزیر یمن گفت: «نگرانی های مطرح شده در زمینه تاثیر تروریست خوانده شدن حوثی‌ها بر بخش‌های امدادی انسان‌دوستانه و تجاری را درک می‌کنیم و برنامه واضحی برای اقدام در این زمینه داریم. ما نگران ملت خود در گوشه گوشه وطن هستیم و با دردهای آنها ابراز همدردی می کنیم و از راه‌های مختلف می کوشیم از این درد بکاهیم.»

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن در این دیدار تحولات جدید یمن و همچنین سازمان تروریستی خوانده شدن حوثی‌ها از سوی وزارت امور خارجه آمریکا و اقداماتی که دولت یمن در دست دارد تا این اتفاق بر روند اقدامات انساندوستانه و امدادی تاثیری نگذارد به بحث گذاشته شد. نتایج تحقیقات درباره حمله موشکی به فرودگاه بین المللی عدن همزمان با ورود دولت جدید و همچنین تلاش های مرتبط با برقراری صلح و آینده روند سیاسی و حمایت اروپا از دولت قانونی یمن هم در این دیدار مطرح شد.

رییس دولت یمن تاکید کرد که نتایج تحقیقات نشان داد که حوثی‌ها با حمایت رژیم جمهوری اسلامی اقدام به انجام «حمله تروریستی» به فرودگاه یمن کرده و جان ده‌ها تن از شهروندان غیرنظامی را گرفتند و با این حمله قصد داشتند دولت و همه امیدهای یمنی‌ها در زمینه برقراری صلح و ثبات را از بین ببرند.

العربیه نوشت؛ معین عبدالملک گفت که علیرغم این حمله دولت با جدیت برنامه های خود را در زمینه مقابله با چالش‌ها ادامه می‌دهد و تلاش برای بازپسگیری حکومت و پایان دادن به کودتای حوثی‌ها و محقق کردن ثبات و بهبود اوضاع اقتصادی از مهمترین اهداف این دولت است.