نخست وزیر اسرائیل: هرگونه توافق با جمهوری اسلامی یک اشتباه استراتژیک خواهد بود

0
213

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به این که «هر گونه توافق با جمهوری اسلامی یک اشتباه استراتژیک خواهد بود»، تاکید کرد، چنین توافقی با پرداخت میلیاردها دلار به تهران باعث تقویت «رویکرد تروریستی» جمهوری اسلامی می‌شود.

بنت، سه‌شنبه 15 فوریه، در مصاحبه ای عنوان کزد: «انعقاد چنین توافقی [احیای برجام] جمهوری اسلامی را قادر می‌سازد تا توانمندی‌های هسته‌ای خود را حفظ کند و میلیاردها دلار برای تقویت ماشین تروریستی خود که به بسیاری از کشورهای منطقه و جهان آسیب می‌زند، به دست آورد».

نخست وزیر اسرائیل همچنین جمهوری اسلامی را به حمایت از سازمان‌های «تروریستی» در منطقه به منظور ویران کردن کشورهای «میانه‌رو» که به فکر رفاه مردم خود و دستیابی به ثبات و صلح هستند، و حاکم کردن سازمان‌های تروریستی خونخوار به جای آنها متهم کرد. او تاکید کرد که ما اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ بدهد.

العربیه به نقل از روزنامه بحرینی الایام نوشت، او افزود: «ما شبانه‌روز در حال مبارزه با جمهوری اسلامی و گروهای نیابتی آن در منطقه هستیم و هر زمان که دوستان ما در منطقه در راستای ارتقای صلح، امنیت و ثبات در منطقه از ما کمک بخواهند به آنها کمک خواهیم کرد».

او تاکید کرد که جمهوری اسلامی منبع تهدید مشترک علیه بحرین و اسرائیل است.

بنت، پیشتر هشدار داده بود که انعقاد توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی اشتباهی است که کل منطقه را به خطر می‌اندازد.