نخست وزیر اسرائیل: مبارزه با خصومت جمهوری اسلامی تمام نشده است

0
146

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که کشورش از هیچ تلاشی برای جلوگیری از تقویت حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و دستیابی احتمالی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای دریغ نخواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه ۶ خرداد در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل گفت: «من در صحبت اخیرم با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به او گفتم که واقعا از موضع گیری قاطعانه دولت آمریکا علیه توافق هسته ای با جمهوری اسلامی و علیه رفتار خصمانه جمهوری اسلامی در منطقه ممنون هستیم. رژیم جمهوری اسلامی عامل اصلی کاهش ثبات در خاورمیانه است و مبارزه با خصومت جمهوری اسلامی تمام نشده است و هنوز ادامه دارد.»

آقای نتانیاهو افزود: «ما نخواهیم گذاشت جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای دسترسی پیدا کند و همزمان با حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و علیه اسرائیل مبارزه خواهیم کرد. ما با انتقال سلاح های مرگبار از سوریه به لبنان و یا تولیدشان در لبنان مبارزه خواهیم کرد. این سلاح ها علیه اسرائیل طراحی شده و جلوگیری از انتقال و تولید آن حق ما برای دفاع از خود است.»

به گزارش صدای آمریکا؛ اسرائیل اوایل ماه جاری به تلافی جویی از آنچه عملیات نظامی ایران علیه نیروهای اسرائیلی در بلندی های جولان خواند، مواضع و پایگاه های نظامی جمهوری اسلامی و سوریه در خاک سوریه را هدف قرار داد.