نخستین هتل زنجیره‌ای خارجی وارد ایران می‌شود

0
199

روزنامه اسپانیایی ال موندو نوشت: هتل زنجیره‌ای اسپانیایی ملیا هتل (Melia Hotel)، بال‌های خود را برای فرود در ایران باز کرده و نخستین هتل زنجیره‌ای خارجی خواهد بود که وارد ایران می‌شود.

قرار است که ساخت هتل «ملیا قو بزرگ» که نخستین هتل پنج ستاره یک شرکت خارجی در ایران است، در سال 2017 به پایان برسد.

بنا به این گزارش، هتل مذکور در منطقه «سلمان شهر» در سواحل دریای خزر که یک مقصد تعطیلات بسیار مشهور بین ایرانیان به شمار می رود، ساخته خواهد شد.

این روزنامه خاطرنشان کرد: این هتل، بخشی از بزرگترین مجتمع مختلط مسکونی، تجاری و هتلی است که در ایران پسا تحریم ساخته خواهد شد.

در این مورد، «گابریل اسکارر» معاون «ملیا هتل اینترناشنال» روز (چهارشنبه) در تهران توافقنامه‌ای را با شریک ایرانی خود که مسوولیت ساخت هتل را برعهده خواهد داشت، انعقاد کرد.

اسکارر در گفت وگو با ال موندو افزود: ورود به ایران به هیچ عنوان راحت نبود زیرا شرکت ملیا اکنون یک سال است که برای عقد این قرارداد با طرف ایرانی در صحبت بود اما تا زمانی که تحریم ها لغو نشدند، امضای قرارداد امکان پذیر نشد.

به نوشته ال موندو، شریک شرکت اسپانیایی، «احد عظیم زاده» یکی از بزگترین غول های کسب و کار ایران و مدیر عامل بزرگترین شرکت تولید کننده فرش ایران که همچنین کسب و کارهایی در بخش نفت، الماس و دیگر مواد اولیه دارد، است.

این نشریه اضافه کرد که هتل «ملیا قو بزرگ» در محل «الماس خاورمیانه» که یک مجتمع گردشگری مدیریت شده کامل از سوی عظیم زاده است، مستقر خواهد شد و وی 250 میلیون دلار در ساخت این هتل اسپانیایی خرج خواهد کرد.

در زمان امضای این توافقنامه، تاجر ایرانی تأکید کرد که متخصصان گردشگری اسپانیایی بدون شک به توسعه گردشگری ایران کمک خواهند کرد.

اسکارر افزود: هتل ملیا قو بزرگ 319 اتاق خواهد داشت و به طور عمده برای جذب گردشگران ایرانی و عرب طراحی شده است؛ هرچند که همچنین می خواهیم مسافران اروپایی هم داشته باشیم.

اسکارر تأکید دارد که ایران یک بازار با یک پتانسیل عظیم و میراث فرهنگی و امنیت است که این کشور را به یک محل مناسب برای استقرار سرمایه تبدیل می کند و در میان مدت به یک مقصد گردشگری بسیار قدرتمند تبدیل خواهد شد.

معاون ملیا هتل همچنین خاطرنشان کرد که ورود به ایران، یک چالش است اما ابراز اطمینان کرد که استراتژی سود آور و پایداری که این شرکت در ایران دنبال می کند، به بازار گردشگری ایران یک ارزش افزوده خواهد بخشید.

به گفته برخی منابع، ملیا قصد دارد که در سالهای آینده در ایران گسترش یابد و به یک هتل زنجیره‌ای خارجی با بیشترین حضور در جمهوری اسلامی تبدیل شود.

این شرکت قصد دارد که 10 هتل در تهران، مشهد، شیراز و اصفهان که اصلی ترین شهرهای گردشگری ایران به شمار می روند، بسازد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال موندو، این روزنامه تصریح کرد: ایران می‌خواهد برای سال 2020 بیش از 20 میلیون گردشگر بپذیرد و برای این کار، دولت در حال بهبودی جاده‌ها، ساخت فرودگاه‌های جدید و تجدید ناوگان هواپیماهای خود است.

www.melia.com