نخستین روایت گروه آمریکایی از حوادث باتاکلان

0
160

چند روز پیش بود که باتاکلان هدف تروریست‌ها قرار گرفت. آن شب گروه موسیقی راک آمریکایی به نام «ایگلز آف دث متال» بر روی صحنه در حال اجرا بودند و این برای نخستین بار است که آن‌ها روایت خود از آن اتفاق را بیان کرده‌اند.

آن‌ها در مصاحبه‌ای احساسی جزئیات وقایع را شرح دادند. جسی هیوز، خواننده اصلی گروه The Eagles of Death Metal می‌گوید: طرفداران پس از موج اول تیراندازی‌ها به رختکن ما رفتند و در آنجا پنهان شدند، اما تروریست‌ها همه آن‌ها را کشتند؛ جز یک کودک که زیر کت چرمی پنهان شده بود.

صدای جسی هیوز (Jesse Hughes) می‌لرزد و جلوی اشک‌هایش را می‌گیرد. او توضیح می‌دهد که چگونه طرفداران گروهشان در پاریس کشته شدند؛ برخی از آن‌ها به این دلیل کشته شدند که مایل نبودند دوستانشان را در سالن تنها بگذارند.

هیوز و هوم هرج و مرج به وجود آمده پس از ورود سه تروریست به سالن باتاکلان و آتش گشودن به جمعیت را اینطور شرح می‌دهند: «چند نفر به رختکن ما رفتند و در آنجا پنهان شدند، اما تروریست‌ها توانستند وارد آنجا شوند و تک تک افراد را بکشند. فقط یک کودک زنده ماند که او هم زیر کت چرمیِ من پنهان شده بود… مردم نقش مرده‌ها را بازی می‌کردند و خیلی وحشت زده شده بودند.»

23374_758

هیوز پس از شروع تیراندازی و کشته شدن اولین افراد بی‌گناه به سرعت از صحنه دور شد. او می‌گوید: «برخی از کشته شدگان به دلیل محافظت از دوستانشان جان خود را از دست دادند. آن‌ها نمی‌خواستند که دوستانشان کشته شوند. خیلی از افراد دوست نداشتند که دوستانشان را تنها بگذارند.»

قرار است نسخه ویدئویی این مصاحبه به زودی منتشر شود. در آن شب تنها 89 نفر در باتاکلان کشته شدند، اما آمار کشته شدگان حملات پاریس در شامگاه جمعه به 130 نفر رسید. گفتنی است گروه راک آمریکاییِ ایگلز آف دث متال آن شب در حال اجرا بودند که تروریست‌ها بر روی جمعیت آتش گشودند.

23375_750

در تصاویر گرفته شده مشخص است که جسی هیوز پس از شروع تیراندازی‌ها صحنه را ترک و پناه گرفت. یک زوج بریتانیایی که هنگام شروع حملات تروریستی نزدیک خروجی سالن مستقر بودند، می‌گویند که یک آقای هیوز به آن‌ها گفته که جانتان را نجات دهید.

ماریا و پاتریک مور اهل ساوت‌همپتون هستند و آن شب شجاعانه به دنبال دوستشان «برایان ساندرز» می‌گشتند. خانم مور، 50 ساله، می‌گوید: «برایان زیر دست و پا افتاده بود. ما پیش او رفتیم و او را بلند کردیم. صدای تیراندازی را می‌شنیدیم که نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد، به همین خاطر به سمت خیابان فرار کردیم. در این بین، جسی هیوز ما را دید و گفت جانتان را نجات دهید… فقط صدای تیراندازی و کوبیدن پای مردم روی زمین می‌آمد. کسی جیغ نمی‌زد. همه چیز شبیه یک اتفاق سورئال شده بود.»

اعضای آن گروه آمریکایی در اوایل هفته جاری اعلام کردند که این گروه به دلیل قربانیان حملات پاریس در سوگ نشسته‌اند. در این اظهاريه‌ آمده است: «اعضای گروه اکنون در جای امنی قرار دارند، اما همچنان ترس در وجودمان قرار دارد. ما هنوز تلاش می‌کنم تا بفهمیم در فرانسه چه اتفاقی افتاد.»

آن‌ها در ادامه گفتند: «ذهن و قلب ما بیش از هر چیز و هر کس نزد برادرمان نیک الکساندر، اعضای شرکت ضبط موسیقی توماس آیاد، ماری موسر و مانو پرز و همچنین تمام دوستان و طرفدارانی که جانشان را در حملات پاریس از دست دادند، است… گرچه در سوگ قربانیان، طرفداران، خانواده‌ها، شهروندان پاریس و تمام قربانیان تروریسم نشسته‌ایم، اما مفتخریم که کنار خانواده جدیدمان، که اکنون با هدف مشترکِ عشق و مهربانی متحد شده است، ایستاده‌ایم… ما از پلیس فرانسه، اف بی آی و ایالات متحده، وزارت امور خارجه فرانسه و به ویژه تمام کسانی که ما را یاری کردند، تشکر می‌کنیم. آن‌ها یک بار دیگر نشان دهند که عشق بر اهریمن پیروز است.»

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل،آن‌ها در انتها نیز گفتند که تمام کنسرت‌های گروهشان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهد آمد. در امضای این اظهاریه نیز آمده است: «زنده باد موسیقی، زنده باد آزادی، زنده باد فرانسه و زنده باد گروه ایگلز آف دث متال.»