نخستین بالگرد S-97 Raider رونمایی شد

0
199

بالگرد رکوردزننده شرکت Sikorsky شاید این روزها به موزه تعلق داشته باشد اما فناوری به کاررفته در آن هنوز هم زنده است و این شرکت به تازگی از نخستین نمونه‌های اولیه دو بالگرد S-97 Raider خود رونمایی کرده است.

بنا بر اعلام شرکت سازنده، این موفقیت آغازگر آزمایش‌های پرواز شناسایی مسلحانه با هدف ارائه نسل جدید هواپیماهای جنگی روتورکرافت ارتش آمریکا است.

این بالگرد که مبتنی بر فناوری X2 شرکت است، مجهز به یک جفت چرخان دومحوره ثابت بوده که از پره‌های ضدچرخان محکم و پروانه شش‌پره برای نیروی محرکه استفاده می‌کند. بنا بر ادعای شرکت تولیدکننده، این آرایش به همراه کنترل پرواز و کنترل ارتعاش فعال نه تنها کشش هاب را کاهش می‌دهد بلکه در نتیجه این چیدمان، سامانه دارای علائم صوتی پایین، سرعت کروز بالا و عملکرد پیشرفته است.

شرکت Sikorsky به دنبال استفاده از S-97 Raider به عنوان یک سامانه چندماموریته است که به عنوان جایگزینی برای بالگردOH-58D Kiowa Warrior متعلق به ارتش آمریکا یا سامانه MH-6 Little Bird متعلق به یگان‌های ویژه به کار رود.

بسته به نوع تجهیز این بالگرد می‌توان از آن برای شناسایی مسلحانه، حملات سبک، جستجو و نجات یا دورکردن حادثه‌دیدگان از محل ساتحه استفاده کرد.

برای دستیابی به این دستاورد، این بالگرد دارای بدنه کامپوزیت جهت بلندکردن محموله با وزن 4990 کیلوگرم است و با یک موتور منفرد جنرال الکتریک YT706 نیرودهی می‌شود که دارای نیروی 2600 اسب بخار است. طول این سامانه 11 متر و قطر چرخان آن 10 متر اعلام شده و می‌تواند دو خدمه را به همراه شش سرباز، سوخت اضافی و مهمات حمل کند. نسخه تولیدی این هواپیما قادر به پرواز خودکار خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ شرکت Sikorsky اعلام کرده S-97 Raid دارای سرعت کروز 407 کیلومتر در ساعت است که این میزان بیش از دو برابر سرعت بالگردهای معمولی است.

http://wordlesstech.com/2014/10/03/270-mph-sikorsky-s-97-raider/