نجات معجزه آسای 3 گمشده در آبهای کیش

0
143

فرمانده انتظامی ویژه کیش از نجات سه تن که به علت توفانی بودن دریا با یک قایق بادی تفریحی حدود 17 ساعت در آبهای کیش سرگردان بودند خبر داد.

سرهنگ حسین دهکی درباره این خبر گفت: روز گذشته زنی بصورت سراسیمه وارد کلانتری12 کیش شده و اظهار داشت که همسرش از بعدازظهر با یک دستگاه سواری به همراه دو نفر از بستگانش از منزل خارج شده و هیچ خبری از آنان نبوده و پاسخگوی تلفنهای خود نیز نیستند.

دهکی با بیان اینکه موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران قرار گرفت، تصریح کرد: پس از اعلام مشخصات خودرو به کلیه واحدها و بررسی گشتهای انتظامی در سطح جزیره، این خودرو توسط عوامل گشت یگان امداد این فرماندهی در سواحل سیمرغ شناسایی شد.

وی افزود: پس از هماهنگی پلیس، خانواده مفقود شدگان در محل پارک خودرو حاضر شدند و پس از بررسی از نگهبان پارک و شواهد و قرائن و تحقیق مشخص شد که این سه نفر با یک قایق بادی جهت شنا کردن وارد دریا شدند.

رییس پلیس کیش ادامه داد: بلافاصله با توجه به حساس شدن موضوع و توفانی بودن دریا سریعاً با برج مراقبت امور دریایی، یگانهای امدادی و واحدهای فرماندهی دریابانی کیش هماهنگی لازم به عمل آمد.

به گزارش ایلنا؛ وی افزود: عوامل این فرماندهی به‌صورت دشتبان در دریا و سواحل نسبت به جستجوی افراد مزبور تا پاسی از شب اقدام کردند که علیرغم تلاش زیاد نتیجه ای حاصل نشد و ضمن انجام اقدامات داخلی در حوزه این فرماندهی، مراتب به دریابانی استان هرمزگان و بندرلنگه در جهت جستجو و نجات افراد اعلام شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس کیش، دهکی اظهار کرد: در نهایت در ساعت 8 صبح برابر اعلام یکی از شناورهای دریایی ، به پلیس110 این سه نفر توسط لنج‌های صیادی بندر چارک در آبهای حوزه سرزمینی مشاهده و در حالی که دچار ضعف و بی حالی شدید بودند، به طرز معجزه آسایی نجات یافته و تحویل یکی از شناورها شدند.

دهکی خاطرنشان کرد: این سه نفر توسط شناور به ساحل کیش هدایت و در حالی که اشک شوق از چشمان خانواده و مردم حاضر در صحنه جاری بود، به آغوش خانواده خود بازگشتند و از اینکه نجات یافتند، سجده شکر به جای آوردند.