نجات بچه‌ها از غار تایلند فیلم می‌شود

0
183

عملیات نجات کودکانی که در غاری در تایلند گیر افتاده بودند، به زودی در قالب فیلم راهی سینماها می‌شود.

 در حالی که عملیات نجات نوجوانانی که در غاری زیرزمینی در تایلند گیر افتاده بودند به سلامت به انجام رسید، اکنون اعلام شده فیلمی بر مبنای این رویداد ساخته می‌شود.

پیور فلیکس انترتینمت در تلاش است حقوق ساخت فیلم از ماموریت نجات جان پسرهایی را که با مربی‌شان در هزارتوی غاری در تایلند گرفتار شده بودند به دست آورد.

مدیر این کمپانی گفته از احتمال ساخته شدن این فیلم بسیار هیجان‌زده و این موضوع برایش خیلی با اهمیت است. وی با تمجید از شجاعتی که این گروه در غار نشان دادند و تلاشی که ماموران برای بیرون کشیدن آنها به خرج دادند، این ماجرا را بسیار با ارزش خواند.

تلاشی سه هفته‌ای متشکل از نیروهای بین‌المللی در نهایت توانست این دانش‌آموزان را که برای گردش با مربی‌شان به غار رفته بودند و بر اثر بالا آمدن آب آنجا محبوس شده بودند، از دل زمین بیرون بکشد.

۱۲ پسر دانش آموز و مربی‌شان سرانجام سه شنبه به سلامت از غار بیرون آورده شدند.

این تیم از ۲۳ ژوئن به دلیل بارندگی شدید و بالا آمدن آب در غار، امکان بیرون آمدن نداشتند.

اسکات مدیر کمپانی پیور سال‌ها در تایلند زندگی کرده و در چهار روز آخر همراه عملیات نجات بود. وی افزود یکی از دلایلی که این داستان خیلی روی او تاثیر گذاشت این است که همسرش با سامان کونان که ۶ جولای در طی عملیات نجات در این غار کشته شد، بزرگ شده است.

اسکات گفته است این عملیات می‌تواند الهام‌بخش مردم وسیعی در جهان باشد. وی افزوده است: ما شاهدان این رویداد هستیم و باید آن را در اختیار همه بگذاریم.

نخستین گروه چهار نفری از این نوجوانان روز یکشنبه ۸ جولای از غار بیرون آورده شدند و روز بعد از آن هم چهار پسر دیگر نجات داده شدند.

روز سه شنبه گروه غواصان، چهار نوجوان باقی مانده را همراه مربی‌شان از غار بیرون آوردند. این نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ ساله اعضای تیم فوتبالی به نام «گرازهای وحشی» هستند.

برای نجات این گروه از داخل غار ۹۰ غواص حرفه‌ای شامل ۴۰ تایلندی و ۵۰ خارجی در عملیات نجات شرکت داشتند.بخشی از این مسیر آن قدر باریک بود که غواصان برای عبور از آن باید کپسول اکسیژن خود را در می‌آورند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کمپانی پیور فلیکس تولیدکننده فیلم‌هایی درباره سرنوشت است و فیلم‌هایی چون «خدا نمرده است»، «پرونده‌ای برای مسیح» و «باور نمی‌کنی؟» را در کارنامه دارد.