نتیجه تست کرونای نمایندگان مجلس محرمانه شد

0
164

یک نماینده مجلس گفت: احتمال این است که تعداد نمایندگان آلوده به ویروس کرونا بیش از ۵ نفر باشند.

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، درباره تعداد نمایندگان مبتلا به ویروس کرونا گفت:‌ از ۱۰۰ نفری که سه شنبه گذشته در مجلس تست دادند ۵ نفر مبتلا شده‌اند که تعدادی هم مشکوک به ابتلا هستند.

وی با بیان اینکه قرار شده است دوباره از افرادی که مشکوک هستند تست و آزمایش گرفته شود، گفت: قرار است برای افرادی هم که موفق به انجام تست نشده‌اند، در مراکز استان‌های خودشان یا تهران تمهیداتی فراهم شود که این موضوع هم به‌آنها اعلام شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: به آنها تاکید شده است که تمهیدات لازم را برای خود و خانواده‌شان در نظر بگیرند چه آنهایی که در انتخابات شرکت کرده و با مردم در ارتباط بوده‌اند چه آنهایی که شرکت نکرده‌اند اما با آحاد مردم در ارتباط بودند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: نگرانی‌هایی از سوی دکتر نمکی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونا وجود داشت که به همین منظور تاکید داشتند نمایندگان مورد بررسی قرار گیرند، تا اگر بنا به تشکیل جلسه علنی بود مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی درباره اینکه مردم خواستار شفافیت هستند و اعلام اسامی نمایندگان مبتلا شده در همین راستا است، افزود: وزارت بهداشت اعلام کرده که از ۱۰۰ نفر تست داده شده ۵ نفر مبتلا هستند، این موضوع به صورت محرمانه به افراد اعلام می‌شود و ما نباید اسامی آنها را اعلام کنیم. تعدادی از افراد از جمله خانم آقاپور و آقایان صادقی و ذوالنوری خود خواسته اعلام کرده‌اند اما اینکه ما اسامی را اعلام کنیم از نظر اخلاقی کار درستی نیست.  

عباسی گفت: درست است که باید شفاف‌سازی باشد اما وقتی خود فرد نخواهد، ما نمی‌توانیم اسامی را اعلام چرا که ممکن است از این تعداد هم بیشتر باشند؛ اما به آنها تاکید شده است که فعلا به مجلس نیایند و خود و خانواده را در قرنطیه و تمهیدات لازم قرار دهند.

وی درباره زمان برگزاری جلسات مجلس اظهار داشت: تا زمانی که کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی بودجه است ما جلسه علنی نخواهیم داشت بعد از اعلام گزارش از سوی کمیسیون در هیات رئیسه برای جلسات مجلس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.