نتانیاهو: پاسخ حمله حزب‌الله را با ضربه‌ای ویرانگر می‌دهیم

0
224

بنیامین نتانیاهو می‌گوید اگر حزب‌الله جرات حمله به اسرائیل را داشته باشد، عملیاتی نابودکننده در انتظار لبنان خواهد بود. این واکنشی است به حسن نصرالله که گفته است، تمام مراکز حساس اسرائیل در تیررس حزب‌الله قرار دارد.

نخست وزیر اسرائیل می‌گوید اگر حزب‌الله به خود جرات حمله به اسرائيل را بدهد، پاسخ را با یک ضربه‌ نظامی “خردکننده” خواهد گرفت. نتانیاهو روز یکشنبه ۱۴ ژوئیه (۲۵ تیر) در نشست کابینه اسرائیل عنوان کرد: «برخلاف رهبر تروریست‌ها، ما جزییات برنامه‌های خود را آشکار نمی‌کنیم.»

سخنان نتانیاهو واکنشی است به مصاحبه‌ اخیر حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله با شبکه تلویزیونی المنار. نصرالله در این گفت‌وگو، توان رزمی شبه‌نظامیان حزب‌الله را به نسبت جنگ ۳۳ روزه در تابستان ۲۰۰۶، کیفی‌تر و “منحصر به فرد” خواند.

نصرالله گفت قدرت موشکی نیروهای حزب‌الله به لحاظ کیفی و کمی توسعه زیادی پیدا کرده و موشک‌های نقطه‌زن دقیقی در اختیار شبه‌نظامیان هست که در جنگ ۳۳ روزه تعدادشان اندک بود.

رهبر حزب‌الله لبنان در این مصاحبه، چند بار تاکید کرد که شمال اسرائیل در تیررس آتش آنهاست: «هر جنگی با اسرائیل به مراتب از جنگ ۲۰۰۶ بزرگتر خواهد بود و این کشور را در معرض خرابی گسترده‌ای قرار خواهد داد.»

نتانیاهو سخنان نصرالله را “مشعشانه” خوانده و گفته است: «اگر حزب‌الله جرات چنین حماقتی را داشته باشد، ضربه‌ نظامی مهلکی به این گروه و لبنان وارد خواهیم کرد.»

او افزوده که برخلاف نصرالله، از “سلاح‌های تهاجمی” و کیفیت توان رزمی حرف نخواهد زد و درباره طرح‌های اسرائیل توضیح نخواهد داد.

نصرالله گفته است: «حزب‌الله قادر است خرابی گسترده‌ای دراسرائیل ایجاد کند. من رازی را که اسرائیل نمی‌داند فاش نمی‌کنم مگر به وقتش و این حرف را اسرائیلی‌ها خوب می‌دانند.»

روزنامه جروزالم پست به نقل از نتانیاهو نوشت: «نصرالله سال‌ها با ساخت تونل‌های تروریستی ما را فریب داده است. هر چند ما در عرض چند روز این تونل‌ها را منهدم کرده‌ایم.»

 در ماه دسامبر، ارتش اسرائیل شبکه‌ای از تونل‌ها را کشف و تخریب کرد که قرار بود برای نفوذ و حمله به خاک اسرائیل به کار گرفته شوند.

به گزارش دویچه وله؛ نتانیاهو پیش‌تر نیز به تهدید جمهوری اسلامی مبنی بر نابودی نیمساعته اسرائیل در صورت حمله آمریکا به جمهوری اسلامی پاسخ داده است. او در یک کلیپ ویدئویی و در کنار یک جنگنده اف ۳۵، تاکید کرد که نیروی هوایی اسرائیل قادر است به هر موضعی در خاورمیانه حمله کند و جمهوری اسلامی و سوریه از جمله کشورهایی هستند که در تیررس این جنگنده‌ها قرار دارند.