نتانیاهو خطاب به اروپا: به تعاملات مالی با جمهوری اسلامی پایان دهید

0
204

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در جدیدترین کلیپ ویدیویی که بر روی حسابت توئتیری خود منتشر کرد با مخاطب قرار دادن رهبران اروپا گفت که تعاملات مالی خود را با جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین حامی تروریسم پایان دهند.

آقای نتانیاهو در این پیام ویدئوئی می گوید در حالی که رئیس جمهور جمهوری اسلامی به منظور تلاش برای نجات توافق هسته ای به اروپائی سفر کرده بود، حکومت جمهوری اسلامی یک برنامه تروریستی را در فرانسه برنامه ریزی می کرد.

نخست وزیر اسرائیل که عقیم ماندن این توطئه را تصادفی نمی داند از رهبران اروپائی می خواهد به سیاست باج دهی و ضعف در برابر حکومت جمهوری اسلامی پایان دهند.

پیشتر «اسرائیل نشنال نیوز» گزارش داده بود که در مراسم سه شنبه شب جشن سالگرد استقلال آمریکا، با میزبانی سفر آن کشور در اورشلیم، در تالاری نزدیک به فرودگاه بین الملی بن گوریون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ضمن تحسین پرزیدنت ترامپ، به روابط بسیار نزدیک کشورش با آمریکا پرداخت و اقدام رئیس جمهوری آمریکا در اعلام اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل ، و نیزخارج شدن از برجام را مورد ستایش قرار داد.

نتانیاهو ضمن نکوهش رهبران اروپائی در ادامه حمایت از برجام خطاب به آنان گفت دلجوئی از جمهوری اسلامی را متوقف سازید.

این همان سخن پرزیدنت ترامپ است.اما نتانیاهو، از این حد بسی فراتر رفته. این کاری ست که وی انجام می دهد.

نتانیاهو با اشاره به نشست این هفته ۴ کشور اروپائی امضا کننده برجام می گوید اینها بدون آمریکا می خواهند تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در ترک برجام را دور بزنند.

صدای آمریکا گزارش داد؛ وی می گوید: برجام همان توافقی ست که به موجب آن دلارهائی در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفت تا در زمینه تروریسم و تجاوز به همسایگان هزینه کند.