نتانیاهو: توافق “بد” با ایران ممکن است به جنگ ختم شود

0
142

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه هشدار داد که انجام یک توافق “بد” میان قدرت های بزرگ با رژیم تهران می تواند به بروز جنگی منجر شود.

در همین رابطه برخی از وزرای کابینه نتانیاهو با ارزیابی تحریم ها علیه ایران از نظر مالی، اعلام کردند که متوقف کردن مجازاتها باعث لغو بخشی از تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد و در نتیجه این اقدام تا 40 میلیارد دلار به اقتصاد ایران کمک خواهد کرد.

گزارش های اقتصادی نشان می دهد که هزینه تحریم های اقتصادی جامعه بین المللی علیه ایران، سالانه حدود 100 میلیارد دلار برآورد شده است. طبق این گزارش اگر بخشی از این تحریم ها رفع شود ایران به مدت سه ماه به 15 تا 20 ملیارد دلار دست خواهد یافت.

این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور گفت تشدید تحریم‌های ایران، میتواند مذاکرات با تهران درباره برنامه هسته‌ای را به ناکامی‌ بکشاند.

جان کری به کمیته امور بانکی سنا گفت اگر مجازات های اقتصادی بیشتری برای نقض تحریم‌های ایران وضع شود، ممکن است ایالات متحده همراهی برخی از طرفهای مذاکرات هسته ‌ای را از دست بدهد.

کشورهای غربی و اسرائیل ایران را به تلاش برای رسیدن به سلاح اتمی متهم می کنند، اما ایران همواره این اتهام را رد کرده و می گوید برنامه اتمیش صلح آمیز است.