نتانیاهو: به گزارش آژانس بین المللی در باره برنامه هسته ای ایران قانع نیستم

0
180

همزمان با نزدیک شدن دور جدید مذاکرات بین ایران و قدرت های بزرگ ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز جمعه  دولت اوباما را به بازی گرفتن امنیت اسرائیل از راه تلاش برای رسیدن به توافق با تهران متهم کرد.

نخست وزیر اسرائیل به گزارش مفصل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای رژیم تهران واکنش شدیدی نشان داد.

وی افزود: ” گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره توسعه نیافتن برنامه اتمی رژیم تهران او را تحت تاثیر قرار نداده است و به آن قانع نیستم. ایران تمام امکانات فنی را دارد و لزومی ندارد که به توسعه راکتورهای خود ادامه دهد به مقدار کافی برای ساختن سلاح اتمی انرژی و تاسیسات دارد”.

این در حالی است که اتحادیه اروپا بار دیگر، قطعنامه بلوکه کردن دارایی برخی از شرکت های ایرانی صادر کرد. این دارایی ها پیشتر توسط یک دادگاه حقوقی اروپایی لغو شده بود.

دیپلمات های غربی می گویند این اقدام از سوی اتحادیه اروپا آنهم در شرایطی که تهران خود را برای مذاکره آماده می سازد، بیشتر به هدف افزایش فشار بر ایران از طریق فعال کردن مجدد تحریم های گذشته و نه اعمال تحریم های تازه تلقی می شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود که روز پنجشنبه منتشر شد، از توسعه نیافتن برنامه اتمی رژیم تهران در سه ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد که در طول سه ماه گذشته تنها چهار سانتریفیوژ جدید غنی‌سازی در تاسیسات نطنز آغاز به کار کرده است. و در این مدت سانتریفیوژ تازه‌ای هم در تاسیسات غنی‌سازی فردو آغاز به کار نکرده است.

بنیامین نتانیاهو دراین باره گفت، توسعه نیافتن برنامه اتمی رژیم تهران به این دلیل است که احتیاجی به این کار ندارد و تاسیسات و سانتریفوژهای کافی در اختیار دارد که بتواند از آنها برای تکمیل تولید مواد برای استفاده در هسته بمب اتمی بهره جوید.

در همین حال “نوتالی پینوت” وزیر اقتصاد اسرائیل ایالات متحده آمریکا را متهم کرد که با رویکرد جدید خود نسبت به برنامه هسته ای ایران گامی پر ماجرا برداشته امنیت اسرائیل را درنظر نگرفته است.