نتانیاهو: با تمام قوا در برابر جمهوری اسلامی که قصد از میان بردن اسرائیل را دارد ایستاده‌ایم

0
194

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که برای گفتگو در بارۀ حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و لبنان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دیدار و گفتگو کرد، در واکنش به سخنان برخی مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی هشدار داد که «هولوکاست دیگری بوقوع نخواهد پیوست». بنیامین نتانیاهو پیش از آن گفته بود اسرائیل به جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد لبنان را به سکوی پرتاب موشک بسوی کشور او تبدیل کند.

نخست وزیر اسرائیل که در کنار ولادیمیر پوتین، روز دوشنبه ٢٩ ژانویه، در مراسم گرامی داشت یاد قربانیان هولوکاست در موزۀ آئین یهود در مسکو شرکت کرده بود، در سخنان خود با اشاره به اظهارات برخی مقامات جمهوری اسلامی گفت هدف آنها «از میان بردن اسرائیل است»، اما «ما با نیروی خود ماهیت جاودانی اسرائیل را تضمین می‌کنیم».

بنیامین نتانیاهو، پیش از ترک اسرائیل بسوی روسیه هشدار داده بود که کشور او تبدیل لبنان را به «یک سکوی عظیم پرتاب موشک» از سوی جمهوری اسلامی «تحمل نخواهد کرد». او صبح دوشنبه ٢٩ ژانویه، پیش از سفر به مسکو، یکبار دیگر فاش کرد که موضوع گفتگوهای وی با ولادیمیر پوتین، آگاه کردن وی از ارادۀ اسرائیل مبنی بر عدم پذیرش استقرار نیروهای جمهوری اسلامی و شبه نظامیان زیر فرمان این کشور در سوریه و لبنان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ نخست وزیر اسرائیل گفت در دیدار با رئیس جمهوری روسیه در بارۀ «تلاش‌های مستمر جمهوری اسلامی برای استقرار نظامی خود در سوریه» مذاکره خواهد کرد. وی تاکید کرد که «این استقرار بهیچ روی برای اسرائیل قابل قبول نیست و این کشور برای جلوگیری از آن اقدام خواهد کرد». بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که در ملاقات خود با ولادیمیر پوتین در بارۀ «اقدامات جمهوری اسلامی برای تبدیل لبنان به یک سکوی پرتاب موشک‌های هدف گیر که بسوی اسرائیل نشانه می روند» نیز گفتگو خواهد کرد. وی تاکید کرد که اسرائیل «این را نیز تحمل نخواهد کرد».