نتانیاهو: اسرائیل آماده حمله به مواضع جمهوری اسلامی در کل خاک سوریه است

0
166

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل می گوید این کشور آماده حمله به مواضع جمهوری اسلامی در هر نقطه از خاک سوریه است. او روز چهارشنبه در سخنانی که جروزالم پست منتشر کرد، گفت اسرائیل به اقدام علیه مقاصد جمهوری اسلامی برای حضور نظامی در سوریه ادامه می دهد.

نتانیاهو گفت در این راستا، اسرائیل خود را به منطقه آن سوی «بلندی های جولان» محدود نمی کند.

به نوشته جروزالم پست، نتانیاهو این سخنان را ساعاتی پیش از پرواز آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل به مسکو بیان کرد. وزیر دفاع اسرائیل در سفر به مسکو به دنبال فشار برای خروج جمهوری اسلامی از سوریه است. پیشتر روسیه موافقت خود را با اسرائیل در مورد دور شدن نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی از مناطق مرزی سوریه با اسرائیل اعلام کرده بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه گفته است فقط ارتش سوریه باید در جنوب این کشور حضور داشته باشد. اردن و اسرائیل در مرزهای جنوبی سوریه قرار دارند.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه روسیه با این حال گفته است که عقب نشینی نیروهای غیر-سوری باید بر اساس اقدامات دو جانبه باشد و یا به قول او این «یک خیابان دو طرفه» است.

لیبرمن در توئیتی گفته است که نیروهای اسرائیل روی ممانعت از استقرار نظامی جمهوری اسلامی و یا عواملش در سوریه متمرکز هستند.

بر اساس گزارش ها وزیر دفاع اسرائیل با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مورد مناطق کاهش مناقشه در جنوب سوریه نیز گفتگو کرد. خبرگزاری روسی تاس به نقل از شویگو نوشته است روسیه با امان و واشنگتن در مورد مسائل مرزی بین سوریه و اردن موافقت دارد.

مقامات اسرائیلی سال گذشته بارها گفتند نمی توانند ادامه حضور جمهوری اسلامی در سوریه و یا نفوذش در این کشور را تحمل کنند.

نتانیاهو نیز قرار است هفته آینده با رهبران آلمان، فرانسه و بریتانیا در مورد مقاصد جمهوری اسلامی در خاورمیانه و گسترش نفوذ تهران در این منطقه گفتگو کند.

به گزارش صدای آمریکا؛ جمهوری اسلامی می گوید حضورش در سوریه به درخواست دولت سوریه انجام گرفته است.