نتانیاهو از جمهوری اسلامی خواست ‘عزم اسرائیل را محک نزند’

0
214

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه به جمهوری اسلامی هشدار داد عزم اسرائیل را محک نزند. همزمان ولادیمیر پوتین از اسرائیل خواسته است دست به اقداماتی نزند که ممکن است سوریه را بیش از پیش بی ثبات کند.

نخست وزیر اسرائیل که در سالگرد روز یادآوری هولوکاست در بنای یادبود “یاد واشم” سخنرانی می کرد گفت: “امروز هم یک رژیم افراط گرا وجود دارد که ما را تهدید می کند، صلح کل جهان را تهدید می کند.”

او افزود: “من برای حاکمان جمهوری اسلامی پیامی دارم، عزم اسرائیل را محک نزنید.”

این اظهارات چند روز پس از آن مطرح می شود که چندین نفر از عوامل جمهوریاسلامی در حمله ای هوایی به یک پایگاه نظامی در حمص سوریه کشته شدند.

روسیه، سوریه و جمهوری اسلامی هر سه اسرائیل را مسئول حمله روز دوشنبه که مجموعا باعث مرگ ۱۴ نفر شد دانسته اند. اسرائیل در مورد مسئولیت آن حمله سکوت کرده است.

با این حال این کشور به انجام ده ها حمله هوایی به سوریه از سال ۲۰۱۳ به این سو اذعان کرده است؛ حملاتی که می گوید هدف آنها جلوگیری از انتقال سلاح های پیشرفته به گروه حزب الله لبنان از طرف جمهوری اسلامی است.

اسرائیل همچنین هشدار داده است که تثبیت نظامی جمهوری اسلامی در همسایگی خود در سوریه را تحمل نخواهد کرد.

آقای نتانیاهو گفت: “ما پرخاش را در نطفه خفه می کنیم. اینها حرف های تهی نیست، ما با عمل آنها را ثابت می کنیم.”

به گزارش بی بی سی؛ او همچنین در انتقاد از توافق اتمی جمهوری اسلامی و قدرت ها، برجام، گفت: “امضای آن توافق با جمهوری اسلامی نه فقط پرخاشگری این کشور را مهار نکرد، بلکه افزایش داد.”