نبرد به شيوه بزن و در رو

0
149

دکتر کاوه احمدی علی آبادی

عضو هئيت علمي دانشگاه آبردين با رتبه پروفسوري

عضو جامعه شناسان بدون مرز(ssf)

پيروزي هاي اخير رزمندگان سوري با وجود دستاوردهاي قابل ملاحظه نبايد آنان را از ملاحظات ضروري براي نحوه پيشبرد نبردهاي آتي دچار لغزش كند و نسبت به توانايي هاي شان دچار بزرگ بيني شوند. بخش بزرگي از دستاوردهاي رزمندگان به سبب همين قابليتي است كه نبردهاي نامنظم براي يك نيروي رزم نامنظم با ارتشي منظم دارد و در صورتي كه رزمندگان بخواهند ارتشي منظم تشكليل دهند، عملاً اين مزيت و برتري شان را نسبت به ارتش اسد از دست مي دهند. رزمندگان اينك فاقد سه دو نيروي هوايي و دريايي هستند و نيروهاي زميني شان نيز عمدتاً فاقد سلاح هاي سنگين و سرويس هاي لازم براي واحد زرهي است، در حالي كه ارتش اسد از همه شان برخوردار است. حالا چگونه مي خواهيد بر آنان پيروز شويد؟ شما با وجود فقدان دو نيروي ديگر با استفاده از كشاندن دشمن به سوي نبردهاي نامنظم از طريق نيروهاي رزمي نامنظم توانسته ايد، چنين ضرباتي كاري به ارتش اسد بزنيد و اگر همين نيروهاي تان ارتش منظم تشكيل دهند، تبديل به يك هدف راحت و عالي براي نيروهاي دشمن مي شوند و هواپيماها و هليكوپترهاي شان، همين اندك زرهي هاي به غنيمت گرفته شده تان را مثل خرگوش شكار مي كنند.

ارتشي منظم داراي يك مزيت هست و آن سطح هماهنگي بين واحدهاي مختلف است. شما مي توانيد با استفاده از دستگاه هاي مخابراتي پيشرفته، سطح هماهنگي واحدهاي رزمي تان را به ميزان قابل ملاحظه اي بالا ببريد، بدون اين كه به ارتشي يكپارچه و منظم بدل شويد. بنابراين، نبردتان بايد به همين شيوه نامنظم و با راهبرد محاصره كردن پايگاه هاي هوايي و نظامي دشمن به همراه انواعي از تاكتيك هاي كمين هاي مداوم براي واحدهاي رزمي و نيروهاي امنيتي و سياسي جاني رژيم و منفجر ساختن مكان هاي تجمع شان و هر جايي كه از آن عقب نشيني مي كنيد، بايد تداوم داشته باشد. اسد كه تصور مي كرد با كمك نيروهاي حزب الله و سپاه ايران مي تواند مناطق مختلف كشور را حفظ كند، حالا دارد يك به يك شان را از دست مي دهد، آن هم با تلفات جاني سنگين براي ارتشي كه از نظر انساني به شدت در مضيقه است. به خصوص كه اينك نيروهاي اسد براي كمك به منطقه لاذقيه فرستاده مي شوند، بهترين فرصت جهت گذاشتن كمين هاي متعدد براي شان است.

كردهايي كه قبلاً به رزمندگان سوري پيوسته اند كه با رژيم اسد مي جنگند، توجه كنند كه اگر خواستند، خارج از محدوده كردستان سوريه نبرد كنند، تنها بايد به ارتش آزاد سوريه بپيوندند و به هيچ وجه با اسلام گرايان همكاري نكنند. آنان دستان شان به خون بي گناهان آلوده است و نبردشان جنگ باطل بر عليه باطل است. اينك هنوز مناطقي از كردستان سوريه در دست رژيم اسد است كه نياز به پاكسازي دارد.

مقاله قبلیآسمانخراش‌های ایران افتخارات را تکمیل کردند..
مقاله بعدیکشف کهن‎ترین فسیل انسانی اروپا در اسپانیا..
دکتر کاوه احمدی علی آبادی
دکتر کاوه‌ احمدی‌ علی‌آبادی‌ تاکنون تحصیلات دانشگاهی را در مقطع دکترای جامعه شناسی (Ph.D) با عنوان دانشجوی ممتاز از تگزاس و مقطع فوق‌ دکترای‌ (Post Doctoral of Philosophy) فلسفه‌ علم‌ به همراه گواهی "ارزیابی کمال" از دانشگاه‌ آبردین‌ (Aberdeen) در داکوتای‌ جنوبی‌ آمریکا به پایان رسانده و و اینک عضو هیئت علمی (ACADEMIC BOARD) دانشگاه آبردین (ABERDEEN) با رتبه پروفسوری (PROFESSORSHIP) است. ایشان موفق به دریافت درجه دانشمندی (scientist) در رشته فلسفه علم با رساله "روش شناسی علم و فلسفه" و انتخاب به عنوان دانشمند برجسته (Distinguished scientist) سال 2008 از طرف دانشگاه آبردین شدند. دارای 14 عنوان کتاب چاپ شده، 6 عنوان در نوبت چاپ، بیش از 45 پژوهش و مقاله علمی از کنفرانس ها و همایش های ملی و بین المللی و فراتر از 120 عنوان مقاله در نشریات کثیرالانتشار بوده و دارای 11 جایزه و لوح تقدیر و سپاس از جشنواره ها و مراکز علمی و آکادمی مختلف است. در حال حاضر ایشان عضو جامعه شناسان بدون مرز (Sociologists without borders (ss هستند.