ناگفته های پشت پرده بابک زنجانی؛ بخش دوّم

0
937

بابک زنجانی، فعلاً به عنوان یک متهم، صاحب بزرگ‌ترین پرونده مفاسد اقتصادی است بطوری که برآوردهای اولیه نشان می‌دهند حجم فساد مالی مربوط به او حداقل ۱۰ برابر پرونده سه هزار میلیارد تومانی اختلاس از بانک‌ها یعنی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است. این فساد، در دولت دهم رخ داده و بسیاری از سایت ها و روزنامه ها آن را فاش کرده اند تا اینکه در ماه گذشته منجر به بازداشت وی شد!

در این خصوص چندی پیش تارنمای افشاگری، قسمت نخست در پشت پرده بابک زنجانی را افشاء نموده بود و ساعاتی پیش بخش دوم این افشاگری رسانه ای شد که در زیر می آید.

ماجرای فعالیّت‌های وی در کیش ادامه میابد و وی به سال ۱۳۸۱ به همراه میریان شرکت ثامن گوارای کیش را تأسیس کرده و قرین به یک سال پس از آن وی با داشتن این شرکت و همراهی میریان به یکی‌ از بزرگ‌ ترین قطبهای تجاری در کیش تبدیل می‌شوند. در سال ۱۳۸۳ میریان سهام خود را به فرد دیگری واگذار نموده و از آن تاریخ دیگر هیچ نام و نشانی‌ از این شرکت در جزیرهٔ کیش نمی ماند و جالب اینکه این شرکت نه منحل اعلام شده و نه تعطیل!

سردار سید مرتضی میریان، جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه و فرمانده نیروی ویژه صابرین است. (2)
سردار سید مرتضی میریان، جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه و فرمانده نیروی ویژه صابرین

اما میریان کیست و چه نقشی‌ دارد و چرا در همه مراحل یار و یاور بابک زنجانی بوده است؟

 میریان کسی‌ نیست به غیر از سردار سرتیپ پاسدار ستاد سید مرتضی میریان جانشین نیروی زمینی‌ سپاه پاسداران و فرمانده نیروی ویژه عملیات برون مرزی صابرین سپاه که وظیفه اصلی‌ این نیرو درگیری در شرایط سخت و خارج از مرز و در خاک دشمن است . فردی با نفوذ و صاحب قدرت.  وی نقشی‌ اساسی‌ در معرفی بابک زنجانی به سیستم پنهان اقتصادی در کشور ایفاء نموده است .

بابک زنجانی در یکی‌ از مصاحبه‌های خود عنوان می‌کند که در زمان فوت دکتر نوربخش یعنی سال ۱۳۸۲ او صاحب ۸۰۰ میلیون تومان پول بوده است که این گفته اصلا صحیح نیست.

پس از درگذشت دکتر نوربخش به سال 1382، بابک زنجانی در بانک تجارت شعبه ارزی و ریالی با کدّ شعبه ۱۶۲۵ در آدرس : کیش خیابان سنایی مرکز بانکی کیش – ساختمان مرکزی بانک تجارت دارای حساب سپرده گذاری به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده که این مبلغ به غیر از حساب بانکی وی در تهران است که در بالا به آن اشاره شد، حساب مذکور ابتدا ۲ امضائی بنام‌های بابک زنجانی و سید مرتضی میریان بهمراه با مهر شرکت صنایع غذایی ثامن گوارای کیش اعتبار داشته و در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۳ این حق امضاء در بانک فقط بنام بابک زنجانی تغییر وصول پیدا کرده است .

 BABAK ZANJANI01

در طول این مدت وی در جزیرهٔ کیش با فردی بنام حسین شیرازی منش آشنا شده که رابط این آشنایی شخصی بنام احمد ابریشمچی می باشد. حسین شیرازی منش در حال حاضر پس از نوبهار زنجانی همه کاره بابک زنجانی است و بیشترین اختیار را در بین مدیران بابک زنجانی داراست.

مختصر شرحی درباره حسین شیرازی منش8208063_orig

 فعالیّت اقتصادی و حضور حسین شیرازی منش در کیش به ۲۵ سال قبل باز میگردد وی ابتدا در یکی‌ از بازارهای کیش معروف به بازار عربها غرفه کوچکی داشته است و فروشنده لوازم خانگی و مصرفی بوده است. سپس با استفاده از موقعیت مذهبی خودش آرام آرام راه خود را باز کرده و کارهای خود را گسترش میدهد و به همکاری با احمد ابریشمچی روی می‌آورد. با اوج گیری فعالیّت تجار در کیش و رونق اقتصادی این منطقه وی به همراه فردی بنام مهندس همراهیان رئیس فعلی‌ هیت مدیره هتل پارسیان کیش و تنی چند از تجار ساکن منطقه جامعه تجار کیش را پایه گذاری نموده و خود در راس این مجموعه قرار می‌گیرد.

سپس در سال ۱۳۸۷ شرکت اتحاد نوین کیش را تأسیس و خود را به عنوان رئیس هیت مدیره انتخاب و فعالیّت می نماید، وی از دوستان سابق قاسمی مدیر سابق منطقه آزاد کیش بوده و با کمک وی رانت‌های بسیاری دریافت کرده است.

مالکیت ۶ دکه ساحلی در کیش در منطقه مرکزی

کاوه فتحی مدیر عامل  آرتا تک موتور نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش خودروی  مازاراتی

(اسکله تفریحی) و غروب کیش یا همان (کشتی یونانی) بنام وی است . رانت خواری‌ها تا جایی‌ ادامه داشته که یکی‌ از افراد تصویب کننده در پروژه پل روی آب اسکله تفریحی کیش میشود و حسابی‌ از این بابت پولی برای خود دست و پا می‌کند وی دوست صمیمی‌ کاوه فتحی یا به عبارت بهتر (سلطان مازراتی ایران) است .

حسین شیرازی منش در سال ۱۳۷۴ با در دست داشتن نامه رئیس جمهور وقت مبنی بر همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با وی در خصوص راه اندازی و افتتاح بزرگترین گلخانه مصنوعی در سطح منطقه با محوریت تولید و عرضه انواع سبزیجات و صیفی جات موفق به اخذ وام بانکی از طرف سازمان منطقه آزاد کیش با تراکنش مبلغی 6.5 میلیارد تومان از بانک صادرات مرکزی کیش میشود. در سال ۱۳۷۶ و تنها پس از ۲ سال وی اولین گلخانه هایدروپونیک ایران در جزیره‌ کیش را با مساحت ۷۷۵۰ متر مکعب افتتاح می‌کند که این گلخانه زیر مجموعه‌ شرکتی است بنام (شرکت هایدروپونیک مهستان کیش). سپس در سال ۱۳۷۷، مجدداً ۱۰۰۰ متر مکعب به مجموع این واحد افزوده و مساحت آن را به ۸۷۵۰ متر مکعب افزایش می دهد.

 download

فعالیّت این واحد تا ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ بدون هیچ مشکلی ادامه داشته که در مرداد سال ۱۳۹۰ به دلیل اشتباه محاسباتی و عملیاتی این شرکت شدیداً متضرر شده و در آستانۀ ورشکستگی قرار می‌گیرد. اعتبار حسین شیرازی منش در کیش به خطر افتاده و به همین منظور وی با واسطه قرار دادن میریان دوست و یار قدیمی‌ بابک زنجانی از وی می‌خواهد که در صورت تمایل در مورد شراکت و خرید سهام این شرکت به او کمک نماید. این موضوع مورد قبول زنجانی واقع شده و در مهرماه ۱۳۹۰ تمام سهام این شرکت و تمامی حق امضاء به نام شرکت سورینت قشم و بابک زنجانی منتقل و بطور قانونی‌ این شرکت به بابک زنجانی تحویل داده می شود.

 _MG_2956

بابک زنجانی در همین ابتدای کار اقدام به گسترش گلخانه مذکور کرده و ۶۰۰۰ متر مکعب دیگر به حجم آن اضافه می‌کند و سیستم تولید تمام اتوماتیک برای ظرفیت ۶۰۰۰ متر مکعب را از اسپانیا بهایران وارد می‌کند . این آغاز پیوند دوستی‌‌ها و تداوم همکاری بابک زنجانی و حسین شیرازی است . حسین شیرازی فرد مورد احترامی در جزیرهٔ کیش نیست و صرفاً احترام گذاشتن برای وی فقط بدلیل عدم تهدید از طرف وی برای افراد گذاشته میشود، حسین شیرازی با استفاده از نفوذ خود مشکلات زیادی را برای خیلی‌ از بازاریان و تجار فراهم نموده اما متأسفانه بدلیل روابط پشت پرده وی کسی‌ توانایی مقابله با وی را نداشت. از طرفی‌ وی دوست صمیمی‌ فردی بنام کهندان است که میگویند وی مدیر کّل اداره اطلاعات کیش است ناگفته نماند حسین شیرازی منش به دلیل اینکه یکی از بنیانگذاران مسجد ابوالفضل کیش در محله ای‌ معروف به محله‌ عربها است شدیداً از طرف دفتر امام جمعه کیش و فردی بنام محبیان که مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد کیش بوده و ساپورت میشود .

در صورت تمایل برای آشنایی هر چه بیشتر با این فرد عزیزان داخل ایران میتوانند به آدرس زیر مراجعه کنند : ایران – جزیره‌ کیش – روبروی هتل سان رایز – ساختمان تجار کیش

از چگونگی تمام و کمال فعالیّت‌های بابک زنجانی اطلأع دقیقی‌ در دست نیست و کسی‌ نتوانسته به طور کامل از چگونگی‌ این ثروت عظیم و پدیدار شدن آن کسب اطلاع کند. به نوعی همه چیز علی‌ الخصوص آن چیز‌هایی‌ که میتواند جواب برخی‌ سئوالات باشد همیشه در پرده ای‌ از ابهام بوده و هست تا شاید روزی که توسط خود حکومت از آن پرده برداشته شود و نکات ریز این فرد بر همگان آشکار گردد، اما آن چیزی که در حال حاضر قابل اتکاء و تحقیق است صرفاً اسناد و مدارکی است که جمع آوری شده و نقل‌هایی‌ که از طریق افراد مختلف از آن کسب اطلاع گردیده است .

تنها نکته وارد شده به این موضوع این است که چه ارتباطی بین بابک زنجانی و قاسم سلیمانی وجود درد و ارتباط این دو فرد از کجا آغاز شده و میزان این ارتباط در چه حد و اندازه ای‌ است و نقش سید مرتضی میریان در این وسط چیست ؟

 حاج-قاسم-سلیمانی

 اصولاً در ماجرای بابک زنجانی و داستان این همه پول، شرکت، کارخانه و ملک، چرا تا کنون از وی بر اساس قانون هیچ برخورد، پرسش و پاسخی مطرح نشده است!!

بابک زنجانی به نوعی در اصطلاح عامیانه مردم (آچار فرانسه) اقتصاد و تحریم ایران بوده است. چگونه چنین فردی دارای این چنین قدرت و ارتباطی میشود و همه نوع کار و فعالیتی را می تواند انجام دهد؟

۶۵ شرکت و کارخانه در درون مرز و  ۹ شرکت در خارج از کشور بنام خویش به ثبت میرساند. سر رشته این موضوع کجاست؟

این اصل موضوع نیست و تا کنون هم کسی‌ از راز سر در نیاورده است .

از شما دعوت می نمائیم تا آماده نمودن قسمت سوّم افشاگری با ما باشید.