ناپدید شدن کاراته کا ایرانی در پاریس!

0
161

یک کاراته کا ایرانی پس از رسیدن به فرودگاه پاریس، ناپدید شد.

به گزارش ایسنا، یکی از کاراته‌کاهای اعزامی از ایران به رقابت‌های کاراته وان (لیگ جهانی) پاریس پس از آنکه به فرودگاه این شهر رسید، ناپدید شده و هنوز خبری از این ورزشکار در دست نیست.

گفته ده است که این کاراته‌کا ایرانی چمدان خود را نیز از فرودگاه پایتخت فرانسه دریافت نکرده است.

روابط عمومی فدراسیون کاراته پس از این اتفاق مطلبی را در اختیار رسانه ها گذاشت که به شرح زیر است:

آروین باقری پس از آنکه درخواست کتبی خود را به فدراسیون کاراته برای اعزام به صورت شخصی مطرح کرد، تمامی امور مربوط به این سفر اعم از حضور در سفارت، گرفتن ویزا، خرید بلیت و هزینه‌های سفر را به صورت شخصی انجام داد و در این میان هیچ کاری از سوی فدراسیون برای وی انجام نشد و به همین خاطر هزینه‌ای نیز برای سفر این ورزشکار از سوی فدراسیون پرداخت نشده است. با توجه به اینکه فدراسیون کاراته قصد اصلاح ساختارهای مربوط به اعزام ورزشکاران را داشت، طی نامه‌ای به سفارت فرانسه اعلام کرد که اگر کسی به عنوان کاراته‌کا برای حضور در کشور فرانسه درخواست ویزا کرد، پاسپورت او را به ما تحویل دهید تا امور مربوط به اعزام او از سوی فدراسیون کاراته پیگیری شود. متاسفانه سفارت فرانسه در تهران این اقدام را انجام نداد.

فدراسیون کاراته با توجه به ابزارهایی که دارد، ضمانت‌هایی را از این ورزشکار برای نامه‌نگاری‌های مربوطه دریافت کرد و ما امیدواریم این ورزشکار هرچه سریع‌تر به جمع دیگر کاراته‌کاهای ایرانی ملحق شود و در رقابت‌های کاراته‌وان حضور پیدا کند.

فدراسیون کاراته تمام اعزام‌هایی را که انجام می‌دهد، زیر نظر شورای برون مرزی این فدراسیون بوده اما با توجه به فضای باز رقابت‌های کاراته وان، تقریبا هر ورزشکار رشته کاراته می‌تواند به صورت شخصی در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. فدراسیون کاراته به جز ملی‌پوشانی که به صورت مستقیم و زیر نظر این فدراسیون عازم رقابت‌ها شده، عملا مسئولیتی در قبال سایر ملی‌پوشانی که به صورت شخصی راهی فرانسه شده‌اند ندارد اما با این حال با عزمی جدی مقابل چنین اقداماتی می‌ایستد.

بر اساس روند موجود، تمامی افرادی که زیر نظر فدراسیون عازم رقابت‌های برون مرزی می‌شوند باید زیر نظر مستقیم بخش بین‌الملل این فدراسیون امور مربوط به سفر را دنبال کنند و در این میان حتی بالاترین مقام فدراسیون نیز از این قانون مستثنی نیست.

نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان نیز تنها عهده‌دار مسئولیت تیم ملی کاراته‌ای است که زیر نظر فدراسیون عازم رقابت‌های کاراته وان فرانسه شده‌اند و تنها وجه مشترک سفر آروین باقری، همزمانی سفر او با دیگر ملی‌پوشانی است که زیر نظر فدراسیون کاراته راهی پاریس شده‌اند.